Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Lövet
Dubbelkolla med honom vad det står om du kan. Man får ju inga som helst böter om man vägrar vittna i ett rättsfall exempelvis. Svårt att se att fartkameror skulle ha en helt separat lagstiftning.
av Exyzäta
Fartdårar ska man sätta åt, hårt! För att minska på döda i trafiken är det enda sättet. Och det har polisen oxå kommit på nu. Senaste veckorna är det dagligen jag ser kontroller runt Göteborg iallafall. Ta körkortet av de värsta syndarna, jag gläds med de som får åka kollektivt.
Användarvisningsbild
av Vojje
bilens ägare är inte skyldig att ange den skyldiga föraren. Att TS fått en förfrågan beror på att man inte lyckats identifiera föraren via körkort eller pass.
Ovanligt att man inte lyckas med det när det gäller familjemedlemmar, förutsatt att föraren innehar körkort öht.
Användarvisningsbild
av Derank
Lungt, jag skojar bara lite med ts. Han kan sova lungt.
Användarvisningsbild
av Derank
Derank skrev:Lungn, jag skojar bara lite med ts. Han kan sova lungt.
Användarvisningsbild
av SBergdahl
Exyzäta skrev:Fartdårar ska man sätta åt, hårt! För att minska på döda i trafiken är det enda sättet. Och det har polisen oxå kommit på nu. Senaste veckorna är det dagligen jag ser kontroller runt Göteborg iallafall. Ta körkortet av de värsta syndarna, jag gläds med de som får åka kollektivt.
Det tråkiga är ju att de inte själva föregår med gott exempel utan kör för fort även utan blåljus, för nära bilen framför och andra liknande riskbeteenden som också borde sättas dit.

Men i sak är det svårt att ha någon synpunkt även om jag kanske inte själv är fläckfri heller.
Användarvisningsbild
av Nexus
Händer inte ett smack mera än det blir avskrivet. En jag känner lånade ut firma bilen till sonens kompis sen kom lapp om fortkörning men han sa bara att många kör firmabilen och kan ej veta exakt vem som körde. Sen hände inget mera.
iofs är det ju lättare komma undan med firmabil.
Stod något i kvällstidningen för ett tag sen och det var massvis som kom undan kamera fortkörning
av Alexas
Riktigt låg nivå på denna tråden. Lägsta flashback-nivå. Har du begått ett brott och medvetet ljuger för polisen, både du och din far, är ni lika goda kålsupare båda två. Precis lika goda kålsupare som de som bränner bilar och sen springer ifrån platsen.

Skickat från min ALE-L21 via Tapatalk

Test med husvagn. Många laddstopp.... […]

V60 Classic har väl ändå inte AdBl[…]

V90 läggs ner.

Mercan torde ha markfrigång som en gokart.[…]

3G släcks

Hej gjorde service på min bil 3/7 i år[…]