Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SBergdahl
Med rätt strålkastarhus blir ljusbilden åtminstone bra. Använder du regleringsratten också är det väl lugnt kan jag tycka. Fulkonverterade strålkastare sticker ut ganska tydligt tycker jag..

Automatisk nivåreglering verkar ju fungera sådär bra ändå att döma av alla bilar man möter som bländar med den ena strålkastaren och liknande.
Användarvisningsbild
av korpilombolo
En fråga.
Kan man testa på ena sidan sätta xenon och se om den lägger fel medelande på halvljus
Samt om den visar felmedelande är det då bara att ta bort och det fungerar igen eller måste
man via dator ta bort fel medelandet??
av andersuw
SBergdahl skrev:-04 fanns bixenonstrålkastarna iaf. Då med vanliga torkare. Invändigt rätt annorlunda mot halogen och med nivåreglering.
Fanns redan -02 men då bara till T5. Har det själv på min 02:a. Fanns troligen att tillgå över hela linjen fr.o.m. -03. Ser rätt annorlunda ut jämfört med halogen, ja. De enda klarglasstrålkastare med riktigt glas som Volvo någonsin byggt så en raritet i det avseendet. :wink:
Användarvisningsbild
av SBergdahl
korpilombolo skrev:OK
Så du menar att det lyser lika som halogen lampor.
Då är det ingen ide med xenon.
Ljudbilden blir inte bra som påpekats ett par gånger. Det i kombination med att det lyser starkare är en dålig kombination för alls i din omgivning.
Användarvisningsbild
av korpilombolo
Fortsätter på denna tråd.
Jag skulle sätta i xenon i original helljus lampan med hb3 sockel men fick ej dom att lysa
testade sedan med samma balster h7 i halvljus det funkade vad är fel när det inte fungerar på helljus.
Ta bort midjelist XC70

Ja jäklar, den videon ska man nog inte anv&au[…]

Välkommen ut i trafiken

Så var det fixat, tog inte många minut[…]

Då är du i gott sällskap. Vå[…]

Hade samma på min,var lilla batteriet som va[…]