Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Jag skulle nog inte personligen gå på om det fanns en immo eller inte i en bil jag var intresserad av, utan i så fall köpa bilen och göra nåt i efterhand, typ larm, egen "startspärr" eller en rejäl rattkrycka. Inget skydd är ju obrytbart, men de bättre kryckorna tar nog en stund att forcera och det går definitivt inte för hand. Det finns åtminstone en operatör som säljer en sorts krycka och som säger sig ersätta självrisken upp till 5000:- om bilen blir stulen trots krycka.
Jag håller med rid54 här. Köp den bil du vill ha. Skaffa ett "eftermarknadslarm". Många sådana larm har ju såväl brytande som slutande extraingångar. Är man det minsta händig så kan man få till startspärrar, blixtljus och sirener och annat.
Jag hade immo med separat plastnyckel på min 960 -94. Skulle starkt avråda från att köpa en bil med det systemet, dels hade det en tendens att inte funka i tid och otid, sedan är det i princip omöjligt att få tag i reservdelar om man slarvar bort plastnyckeln. Finns ett flertal trådar om detta på 850-forumet.

Jag håller inte med Lucif3r om att det var pissenkelt att koppla förbi, jag tänkte göra det på min, men det var ett tiotal omärkta kablar, integrerade med kabelstammen. Volvo själva hade mycket begränsat med info, hittade ett kopplingsschema, men alla kablar var uppmärkta med klisterlappar som skulle tas bort vid installation, så det var inte mycket till hjälp...
rid54 skrev:Jag skulle nog inte personligen gå på om det fanns en immo eller inte i en bil jag var intresserad av, utan i så fall köpa bilen och göra nåt i efterhand, typ larm, egen "startspärr" eller en rejäl rattkrycka. Inget skydd är ju obrytbart, men de bättre kryckorna tar nog en stund att forcera och det går definitivt inte för hand. Det finns åtminstone en operatör som säljer en sorts krycka och som säger sig ersätta självrisken upp till 5000:- om bilen blir stulen trots krycka.
Håller med köp det du vill,montera stöldskydd efteråt. Enklare än att hitta en bil med rätt stöldskydd,utrustning,skick,pris.
frasse4 skrev: Jag håller inte med Lucif3r om att det var pissenkelt att koppla förbi, jag tänkte göra det på min, men det var ett tiotal omärkta kablar, integrerade med kabelstammen. Volvo själva hade mycket begränsat med info, hittade ett kopplingsschema, men alla kablar var uppmärkta med klisterlappar som skulle tas bort vid installation, så det var inte mycket till hjälp...
Ni pratar om två helt skilda system, det senare som Lucif3r nämner är faktiskt lätt att komma förbi om man bara vet hur systemet fungerar.
Det äldre systemet är inte heller det direkt oövervinnerligt!
Carplay Trådlös adapter

v @XRay89 , Blev ingen tull sist jag beställd[…]

LED ramp och XBB dongle

Nu har min bil varit in till Innoware Development […]

Stefans 968

Rear wiper delete, allt går att sätta t[…]

Och kanske framförallt.. Jag lyckas inte hitt[…]