Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Schmoyoho
Vad kan hända om man har fukt i förångaren då? Jag testade knepet för skojs skull efter jag kört hem i regnet. Slog av AC:n, stängde av fläkten, lät bilen gå en minut och körde sen fläkten på järnet i 10 s. Fick en fin pöl under bilen men det säger mig lite.

Antar det bara är intressant att göra om bilen ska stå en längre tid också?
Användarvisningsbild
av Perra83
Förr kunde det bli unken luft av stående fukten. Då kom även funktionen som startade fläkten efter typ 20 min efter att man stängt av och låst. Den funktionen finns inte kvar vad jag vet.
Nu är det kanske helt onödigt att blåsa ur förångaren men det bryr jag mig inte om.
av Kimmen90
Nästan glädjetårar idag då jag såg bilen lämna en pöl efter sig då jag testat perra83s förslag. Var nog bara klimatet som gjort mig orolig.
Användarvisningsbild
av lennarte
Kimmen90 skrev:Nästan glädjetårar idag då jag såg bilen lämna en pöl efter sig då jag testat perra83s förslag. Var nog bara klimatet som gjort mig orolig.
Kände något liknande nu ikväll när vi kom hem från resan till Vimmerby. Det var en pöl under bilen, så då är det regnvatten på passagerarsidan i alla fall. Skönt med bekräftelse, men det återstår då en del arbete att hitta var det kommer in.

Jag provade att dra en ny jordkabel men det funger[…]

Jag har gett Volvon ledigt idag, schysst eller hur[…]

Larm går v70 -07

:-D Movement skulle jag gissa på, verkar g&[…]

Verkar stämma bra det. Fick just en notis om […]