Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Schmoyoho
VolvoB20 skrev:Patrullen utfärdade nu ytterligare en bot till bilisten för att han använt helljusen på felaktigt sätt.

Hur ser lagrummet ut här ?
Finns väl inget som säger att du får använda helljuset annat till att ljustuta. Och då antar jag att det inte är okej att åka runt och ljustuta idogt för att varna för vilt. Men hade bilisten hävdat han sett vilt kanske han kommit undan, men jag antar han i stunden var för irriterad för att göra det.
Användarvisningsbild
av Micce1980
volvo244gle skrev:Gäller att inte blinka åt fel bil bara... ;)
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22976734.ab

Är det vilt på vägen så varnar man mötande med upprepade helljusblink och/eller varningsblinkers om man hinner hitta knappen.
Blinka åt poliskontroller går dock bort då det ofta finns en anledning till att de står utanför en skola med lasern eller har blåskontroll.
Handlar det om hastighetskontroller på större vältrafikerade vägar (d.v.s. rena fartfällor) så gör mobilappar som Waze ett gott jobb.
Läste med den artikeln precis, klockrent :mrgreen:

Ahh så det är ok att råka varna eventulla rattfyllon om det inte är kontroll vid en skola? Nja tummen ner på den från mig då de vid misstanke om föraren som de stannat för just fortkörning är påverkad låter denna blåsa mm. Har tyvärr ingen förståelse alls varför jag skulle skona andra som medvetet begår ett lagbrott, hur lindrigt det nu än må vara. Ser inte fortkörningen i sig som det största problemet utan de omkring 10% som är påverkade av dessa "förbrytare"

Jag provade att dra en ny jordkabel men det funger[…]

Jag har gett Volvon ledigt idag, schysst eller hur[…]

Larm går v70 -07

:-D Movement skulle jag gissa på, verkar g&[…]

Verkar stämma bra det. Fick just en notis om […]