Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Lucif3r skrev:85x70 har ändrör, ja. Min 855a T5 hade krom-rör, precis som V70in. Faktiskt aldrig sett en 850T5 med svart ändrör...?
Ja fast din 855 T5 var inte ny när du köpte den väl? Det är annars inte förvånande att du aldrig sett dem. I motsats till resten av 850ns avgassystem, som håller nästan hur länge som helst, rostade dessa bort fortare än kvickt. Helt idiotisk design i alla avseenden. För det första skall förstås ändröret alltid vara rostfritt. För det andra är det befängt att lackera det med matt svart lack. Helt omöjligt att hålla rent. Så det dröjer inte särskilt länge innan röret är en kombination av grå skit och brun rost.
Lucif3r skrev:En nackdel på ebay/utomlandshandling är ju tyvärr att det är svårare, och framförallt dyrare, om något skulle behövas skickas tillbaka... Man kan ju gärna inte knata dit och slänga ner produkten på disken och kräva pengarna tillbaka :lol:
Går väl ann inom EU, men utanför EU kostar det oftast det dubbla av produktens värde att skicka tillbaka :|
Vilket land utgår dom ifrån?
Enligt ebays regler är man faktiskt skyldig som säljare att stå för returfrakten om orsaken till att produkten skall returneras är att den inte håller vad den lovar. Problemet här är att "damerna" hos kundtjänst inte ens fattade (eller låtsades att inte fatta) att detta ändrör inte passade på ett avgassystem det utlovades passa på. Argo City finns i Storbritannien och röret kanske kan skickas tillbaka dit för en rätt billig penning om man låter det gå som vanligt brev och utan någon "tracking". Men då kan förstås säljaren sedan säga att de aldrig fått brevet och då står man där. Vill man ha "tracking" misstänker jag att det drar iväg till bortemot samma summa som jag gav vid köpet.

Jag har ett par gånger varit med om att jag fått fel grejer eller defekta grejer vid köp från Kina. Men då har det löst sig hur smidigt som helst. Har bara rapporterat felet och fått pengarna tillbaka utan några krav på att skicka grejerna i retur. Fast då har det handlat om rena småsaker (dioder) som kostat 20-30 kr eller så.
Lucif3r skrev:Håller f.ö. helt med! En bil som spottar ut någonting ska ha ändrör :) Ser inte klokt ut utan :P Något som alltid retat mig på P2orna^^
Ja det är konstigt att Volvo hoppade över den detaljen på P2-orna, mer eller mindre, särskilt som man hade börjat jobba med att få det hela att se vettigt ut på 850. En annan lösning är förstås att helt dölja avgaspipen som man gjort på vissa varianter av V70 II. Såvitt jag kan se har de bilarna antingen osynligt avgassystem, om det är en förhållandevis svag motor, eller två snygga pipor i bakre kjolen, en på var sida, om motorn är lite starkare. Tror att man får den senare lösningen om man väljer D4 eller starkare på dieselsidan och T5 eller starkare på bensinsidan.
Senast redigerad av 1 andersuw, redigerad totalt 0 gånger.
Det enda jag har råkat ut för var en OLED display som var sprucken vid leverans(från kina). Men tyckte det var så löjlig summa (40kr eller så) att börja bråka med säljaren om, speciellt eftersom alla andra artiklar i samma beställning var helt felfria.
andersuw skrev:Ja det är konstigt att Volvo hoppade över den detaljen på P2-orna, mer eller mindre, särskilt som man hade börjat jobba med att få det hela att se vettigt ut på 850.
Ja precis. Jämför man med dom tidigare modellerna, typ 200, 700 och 900-serien med "gubbkrökar" till ändrör så är ju 85x70-pipan riktigt snygg. Ja, när dom är i någorlunda bra skick då :)

Jag har gett bilen ledigt idag, schysst eller hur?[…]

Larm går v70 -07

:-D Movement skulle jag gissa på, verkar g&[…]

Verkar stämma bra det. Fick just en notis om […]

Okej, ska testa det