Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SvenB
milktrucker. Från när ändrades det till det förfarandet? Jag har inte varit tvungen att fylla i någon skadeblankett på många år. Men när jag gjort det så skulle man, om möjligt på skadeplatsen, fylla i sida 1 och båda parter skriver under. Sedan delade man blankettsettet och var och en tog ett exemplar av blanketten och fyllde i sida 2 och skickade till sitt försäkringsbolag. Att det i TS fall är att TS backat på en bil har inte haft någon betydelse, åtminstone inte förr.
SvenB skrev:milktrucker. Från när ändrades det till det förfarandet? Jag har inte varit tvungen att fylla i någon skadeblankett på många år. Men när jag gjort det så skulle man, om möjligt på skadeplatsen, fylla i sida 1 och båda parter skriver under. Sedan delade man blankettsettet och var och en tog ett exemplar av blanketten och fyllde i sida 2 och skickade till sitt försäkringsbolag.
så kanske det är ja. Visste att det är något med ett papper som båda parter ska skriva på
Underskrift skulle jag undvika på skadeplatsen, det finns inget krav på det.

Över huvud taget är pappersblanketter lite föråldrat. Alltså det är ju en bra mall att ha för att göra personliga anteckningar på och så.
Men sedan är det smidigare att göra själva skadeanmälan till försäkringsbolaget på webben nuförtiden.
Ryckig V60CC D4 AWD -16

Du berättade förstås om denna glit[…]

På bilar med LH 2.4 sitter lambdasonden i […]

.. kan man verkligen ha sån otur att man l[…]

Prinsessan Désirée V60 2025 PE

Hur ser denna process ut? Googla på ESQS