Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av HVTH
Jag hade absolut lånat ut, om personen i fråga gjorde ett bra intryck när denna frågade. Kul att påbörja ett arbete men sedan behöva sätta ihop skiten igen och åka därifrån för man saknade en hylsa eller något.

Jävla tråkig världen hade blivit om folk inte kunde hjälpa varandra när det finns möjlighet. Känns lite bittert och kallt tycker jag.
Användarvisningsbild
av milktrucker
som många säger, det beror nog på vem som frågar och hur situationen ser ut
av volvofantast
Beror på hur personen uppträder, är person snäll och trevlig så varför inte ,kan ju faktiskt vara jag som skulle kunna behöva låna något när man står där med isär plockad bil
av volvofantast
Beror på hur personen uppträder, är person snäll och trevlig så varför inte ,kan ju faktiskt vara jag som skulle kunna behöva låna något när man står där med isär plockad bil
Användarvisningsbild
av VolvoB20
volvofantast skrev:Beror på hur personen uppträder, är person snäll och trevlig så varför inte ,kan ju faktiskt vara jag som skulle kunna behöva låna något när man står där med isär plockad bil
Instämmer :-)-)
Användarvisningsbild
av SvenB
Ping84 skrev:Japp du är en surgubbe :mrgreen:. Är väl bara att säga till att du vill ha tillbaka verktygen rena och i samma skick.

Jag ser det som någon är i nöd. Men visst det är ju dina grejer så du kan ju göra vad du vill. Samma sak, man behöver inte stanna o hjälpa någon som skadat sig.
Det var väl en väldigt dålig jämförelse ändå. ??:-/
Användarvisningsbild
av wissel
Hmm, ja då var det blandade karameller här. De om vill låna verktyg är
oftast "icke skruvkunniga" medborgare, använder gärna spärrskaftet som hammare
när det behövs. Bra, jag fortsätter att vara en surgubbe. Kommer det en Jagrullar människa
så blir det nog undantaget som bekräftar regeln. Volvofolket är oftast duktiga har jag en känsla av,
kommer någon med en Cittra,Renault, BMW eller Audi = Aldrig i livet. Fördomar har jag heller inga. ;-)
av Literary
Usch, låna ut verktyg, då får man tillbaks dom halvt trasiga eller så får man jaga runt och leta. Blir alltid så på öppna GDS hallar och i Stockholm (mfl orter) blir det "dålig stämning" (hotfull...) om man inte lånar ut.

Skönt att man har garage.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Literary skrev:Blir alltid så på öppna GDS hallar och i Stockholm (mfl orter) blir det "dålig stämning" (hotfull...) om man inte lånar ut.
Men och andra sidan, det är ju du som har "vapnen" :mrgreen: Ett spärrskaft i huvvet är inte skönt :P Har lyckats med det några gånger när man tappat skiten och den far i skallen ^^ fråga inte hur :P
Ryckig V60CC D4 AWD -16

Du berättade förstås om denna glit[…]

På bilar med LH 2.4 sitter lambdasonden i […]

.. kan man verkligen ha sån otur att man l[…]

Prinsessan Désirée V60 2025 PE

Hur ser denna process ut? Googla på ESQS