Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
Sant.. Då bekanta också sagt att Åkersberga funkat bra så blir det där. Fick offert på att dom kunde hämta bilen i Gävle för ca 1100kr om jag inte skulle ha möjlighet att lämna själv.. Nästan lite lockande.. Kommer ju kosta att ta mig hem därifrån utan bil annars också...
av Lövet
joel80 skrev:Sant.. Då bekanta också sagt att Åkersberga funkat bra så blir det där. Fick offert på att dom kunde hämta bilen i Gävle för ca 1100kr om jag inte skulle ha möjlighet att lämna själv.. Nästan lite lockande.. Kommer ju kosta att ta mig hem därifrån utan bil annars också...
Gör det. Det är ett allmänt elände att ta sig till/från Åkersberga utan bil. Det är tid du (antagligen?) kan arbeta istället.
Användarvisningsbild
av joel80
Precis.. eller ägna åt att köra nya bilen! ;)
Användarvisningsbild
av Gotlandsbästa
joel80 skrev:Sant.. Då bekanta också sagt att Åkersberga funkat bra så blir det där. Fick offert på att dom kunde hämta bilen i Gävle för ca 1100kr om jag inte skulle ha möjlighet att lämna själv.. Nästan lite lockande.. Kommer ju kosta att ta mig hem därifrån utan bil annars också...
Om du lämnar får du möjlighet att resa med Stockholms stolthet, Roslagsbanan. Då har du en bra historia att berätta för barnbarnen sen :lol:

https://sv.wikipedia.org/wiki/Roslagsbanan
av svedan
Sålde en xc70 där i aug. Funkade toppen. Lämnade i Åkersberga och folk bjuder ju från hela landet. Leveranspris till din hemort får du direkt och det är billigt. Dom tar över ansvaret om fel efter köp. Bara skrev på kontraktet, sa när jag lämnade, skrev regbevis och åkte efter 3 minuter. Fick godkänna beskrivning. Städning "ingår" vid försäljning. Dom fotade alla smårepor jag aldrig vetat om. Såldes för över res.pris och pengarna på kontot efter några dagar. Mitt netto 10 % över bud från handlare. Nästa bil säljs nog där också. Lycka till
Användarvisningsbild
av joel80
Tack! Jag tror jag känner till alla repor.... Pillar lite med lackstiftet på några stenskott så det ser bättre ut.
Hämtning blir det nog.. Hur exotiskt det än må vara med roslagsbanan. :)
av svedan
Dom hittar nog dina små repor. Å andra sidan bara bra att allt smått som stort kommer fram. Då slipper alla bekymmer efteråt. Massa smågrejer som fanns med spelar ingen roll för priset dvs man får inte så mycket för alla tillbehör. Men som sagt, enkelt sätt att sälja.
Och Roslagsbanan är ett måste här i livet!!!
Användarvisningsbild
av joel80
Men faan!!!

Auktionen på bilen går ut om en knapp timme.. och då passar KVD på att få nått stort jävla fel på sina servrar eller nått!
Skärmklipp 2015-12-14 18.05.49.png
Skärmklipp 2015-12-14 18.05.49.png (563.89 KiB) Visad 2300 gånger
av Lövet
Trist, får du vänta en vecka till med auktionen. :cry: Verkar som KVD har lite växtvärk, tycker mig se den där rutan nån gång i veckan numera.
Användarvisningsbild
av joel80
Men faan.. En vecka.. kostar väl ca 1000kr.. Förväntar mig att dom drar av det då från deras "del"! :evil:
Ryckig V60CC D4 AWD -16

Du berättade förstås om denna glit[…]

På bilar med LH 2.4 sitter lambdasonden i […]

.. kan man verkligen ha sån otur att man l[…]

Prinsessan Désirée V60 2025 PE

Hur ser denna process ut? Googla på ESQS