Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av lennarte
Min kära pärla är mera urpimpad sedan några pågaj---r snodde min GLT-grill och vindavisare på framdörrarna... :evil: :twisted: :-(O) Kör numera utan grill eftersom fästena följde med grillen ut. Köra utan grill räknas väl inte som pimpat nuförtiden.

Mvh
Lennart
av llesrof
Jag kör Skoda Superb Alldrive numera och man pimpar inte en Skoda. Vi som kör dessa bilar är så vuxna, mogna, trista och förgubbade att vi inte skulle komma på tanken att pimpa våra Skodor. Ja, om man inte räknar "familjevapnet" på framskärmarna.
Användarvisningsbild
av joel80
Har "pimpat" min vita V70 med svarta backspegelkåpor. Tycker det bryter av snyggt... Speciellt med vinterdäcken på där jag plastidippat fälgarna svart.

Lite stänkskydd, r-designdetaljer och vinge har också kommit på.. Men det här kanske inte handlade om sånna tillbehör...
av mikebike
Förrförra bilen var ganska pimpad. Teknikens Världs redaktionschef påstod att den såg ut som något från Fast and Furious!

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Den förra var nästan original, men det var ju en diesel-SUV! :wink:
Användarvisningsbild
av wissel
Har pimpat min med extrafunktioner tack vare Johnnype.
Automatiska elinfällbara speglar när jag låser bilen samt att ljusen i spegeln tänds efter skymning.
Vid start så fälls dom ut o lyset i dom tänds efter skymning
Park.ljus o blinkers som bekräftar på/av larmning = Original.
Verklig hastighet som jag kan kolla under färd.
DLR inställning på detta, skymningsgraden avgör när, kan ställa det själv.
Samtliga ljus inkl. dimljus talar om när jag larmar av
Starinfo om batteriets volt samt kupetemp vid tändläge I.
Komfortblinkers 3 alt 4 blink
Styra rutorna med fjärrkontrollen med min (KIRnyckel) som jag gjort själv
Automatiskt rutor upp vid på larmning
Kontroll av DIM (auto gauge) vid start
Automatisk aktivering av farthållaren
DLR inställningen tänder Dimljusen o parkeringslysen automatiskt, släcker halvljuset förstås, tänds i tunnlar o nedre P-däck...:-)
2 st Viltskrämmare monterade i grillen, fram till igår då någon tydligen behövde dom. (Jula 99kr.)
Kan styra varje parameter för sig, allt sköts via rattkontrollen som styr den automatiska farthållaren.
Senast redigerad av 1 wissel, redigerad totalt 0 gånger.
av llesrof
mikebike skrev:Förrförra bilen var ganska pimpad. Teknikens Världs redaktionschef påstod att den såg ut som något från Fast and Furious!
Han hade kanske inte sett filmen? ?:-/
av mikebike
Lucif3r skrev:
mikebike skrev:Förrförra bilen var ganska pimpad. Teknikens Världs redaktionschef påstod att den såg ut som något från Fast and Furious!

Tycker den ser tämligen standard ut jag... Knappast något som sticker ut från mängden iaf.
Den var den första bilen i Europa med ett sådant kjolpaket.

Jag hade bytt följande om du skall ha bilen e[…]

Råd vid motortvätt

tvätta på bara.

V90 läggs ner.

Det kan ta tid...... Det hoppas jag :-D

Kanske inte dom flesta, men måånga g&a[…]