- lör 26 sep 2015, 21:53
Visst finns det skarvar där MAG-svets används, men det mesta punktsvetsas och limmas idag så att det finns porer som kan spöka senare är är nästan obefintliga!
Jag har på ett eller annat sätt varit i denna bransch de sista 16åren och det förfarandet förfinas hela tiden, men jag har ALDRIG varit med om ett jobb kommit tillbaks av att en reparation "gått fel" vad det gäller rost.
Tänk också på att man efter en skadereparation får hålla med 2års garanti på jobbet då kostar man inte på sig att slarva! ;)
sthlm skrev:Vad det gäller VW så säljer dom ju som aldrig förr, ja i alla fall tills för ett par dagar sen... ;)Hilmer skrev: Och trots att det blir dyrt att fixa all rost på garantin så kostar det mer att ändra på produktionslinjen, därför är det många bilar som är drabbade!Men vad kostar det i marknadsföring att märket är känt som "den rullande rosthögen"?
Så att börja med att "olja in" bilarna gör ingen större skillnad när det gäller dessa fel!
Hur många Opel kadett från 80-talet överlevde 90-talet och vad är folks omdömme om Opel idag?
Mercedes rosthögar från 2000 som kostade fläsk med AMG på bakluckan som är skrotade nu.
Nexus skrev:Fast svetsar man i karossen så har jag då aldrig sett att någon blästrar baksidan och sen grundar och lacka. Där har du ett öppet sår anser jag....A&O är ju att använda sig utav ett rostskyddsvax som är godkänt av tillverkaren av bilen, om reparationen i övrigt görs enligt de riktlinjer som finns är risken för "återfall" absolut minimal.
Visst finns det skarvar där MAG-svets används, men det mesta punktsvetsas och limmas idag så att det finns porer som kan spöka senare är är nästan obefintliga!
Jag har på ett eller annat sätt varit i denna bransch de sista 16åren och det förfarandet förfinas hela tiden, men jag har ALDRIG varit med om ett jobb kommit tillbaks av att en reparation "gått fel" vad det gäller rost.
Tänk också på att man efter en skadereparation får hålla med 2års garanti på jobbet då kostar man inte på sig att slarva! ;)
V70N 2,4T AWD -02 // V70 GLT -00
http://www.volvoturbo.net
http://www.volvoturbo.net