- sön 02 aug 2015, 13:53
#993719
Om det är en stretch att klara räckvidden redan idag ska du stryka teslan direkt. Räkna med att tappa typ 20-30% räckvidd genom de tre år du äger den. Om du klarar detta utan problem: slå till. Annars kommer du sitta med en annan leasingbil som kostar dig en massa pengar varje månad och du kommer hata varje enskild betalning på den för varje månad kommer du påminnas om att du var en betalning iväg från en tesla istället.
Passar de ens körmönster är det utmärkta bilar. Man ska inte gå på alla lögner spridda av folk som inte förstår tekniken om att batterierna håller sig fräscha år ut och år in, man ska inte köpa dumheterna om att den helt saknar serviceutgifter eller är mer hållbar än en konventionell bil, utan man ska basera köpet på samma kriterier som ett vanligt bilköp. Klarar den de körningar jag ska göra? Om ja: KÖP.
Finns ingen annan bil som ger dig högre status i dagsläget i Sverige heller för den delen. Folk vet att den är dyr så de kommer tro du är rik, men utan det sedvanliga hatet mot stora motorer. Det är den perfekta kombinationen.
Passar de ens körmönster är det utmärkta bilar. Man ska inte gå på alla lögner spridda av folk som inte förstår tekniken om att batterierna håller sig fräscha år ut och år in, man ska inte köpa dumheterna om att den helt saknar serviceutgifter eller är mer hållbar än en konventionell bil, utan man ska basera köpet på samma kriterier som ett vanligt bilköp. Klarar den de körningar jag ska göra? Om ja: KÖP.
Finns ingen annan bil som ger dig högre status i dagsläget i Sverige heller för den delen. Folk vet att den är dyr så de kommer tro du är rik, men utan det sedvanliga hatet mot stora motorer. Det är den perfekta kombinationen.