Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av qwerty
Man får skilja på ägare och brukare.

Min bil har haft 2st ägare enligt transportstyrelsen, men jag är förste brukare, bilhandlaren jag köpte bilen av räknas som en ägare.
Tycker faktiskt att bilhandlare skulle räknas i en egen kolumn i regbeviset och på deras hemsida, brukarna i en annan, då skulle man enklare få en uppfattning om bilens historik.
av Waizguy
Pratade med handlaren och den är nu tydligen reserverad av en annan köpare, han skulle höra av sig om köpet inte blir av.
Nu har jag istället en annan på G, Lövet: kan du kolla ägare även på bilar som inte är volvo?

Qwerty;
Det borde vara du som är första ägaren om du är den riktiga första ägaren? Eller är det en fd demobil?

/// Waiz
av Lövet
Waizguy skrev: Lövet: kan du kolla ägare även på bilar som inte är Volvo?

/// Waiz
Absolut. Skicka länken till bilen bara.
av qwerty
Waizguy skrev:Pratade med handlaren och den är nu tydligen reserverad av en annan köpare, han skulle höra av sig om köpet inte blir av.
Nu har jag istället en annan på G, Lövet: kan du kolla ägare även på bilar som inte är volvo?

Qwerty;
Det borde vara du som är första ägaren om du är den riktiga första ägaren? Eller är det en fd demobil?

/// Waiz
Nope, ingen demo. Men för att kunna sälja mig en bil som är i trafik så jag får ta hem den så reggar firman in bilen, de skriver den inte på mig innan jag betalat bilen, alltså blir det 2 ägare.
av Waizguy
Qwerty;
Man lär sig något nytt varje dag :) När jag ärvde en gammal 240 för många år sedan så hade den 1ägare före mig, men å andra sidan var det andra tider då :)

Lövet: du har fått PM.
av Lövet
Till er nyfikna så har bilen i fråga ägt av samma myndighet på lite olika orter vilket förklarar merparten av ägarbytena.
av Waizguy
Ett tillägg i informationen, detta var alltså bil nr 2, den hade 7 ägare på 10år :)
Lite roligt att den hoppat mellan myndigheten.
Tack återigen för info'n Lövet!!!

/// Waiz

Har fått tag i en stötfångare bak[…]

Hej! Funderar på att skaffa en ny sats till […]

Nordic Plus vs Ultra

Torkarblad med integrerad spolning får du i […]

Problem med värmen på 740

Problemet löst. Verkstaden missade att juster[…]