Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Lövet
Den som köper en V70 -01 för 80.000 gör sannolikt Sveriges sämsta affär. När en normalsliten kostar 20-30 kan jag sträcka mig till att en superfin ska kosta 40-45tkr.

För var jag intresserad av på en V70N Classic -07 i betydligt högre prisklass nyss som skulle vara "välskött och felfri". Den såg ut så här på motorhuven.
unnamed.jpg
unnamed.jpg (371.65 KiB) Visad 381 gånger
"Det går säkert att polera bort" tyckte säljaren. :evil: Oförskämt skitbeteende att slösa med spekulanters tid på det här sättet.
av LOB
Lövet skrev:Den som köper en V70 -01 för 80.000 gör sannolikt Sveriges sämsta affär. När en normalsliten kostar 20-30 kan jag sträcka mig till att en superfin ska kosta 40-45tkr.

För var jag intresserad av på en V70N Classic -07 i betydligt högre prisklass nyss som skulle vara "välskött och felfri". Den såg ut så här på motorhuven.
unnamed.jpg
"Det går säkert att polera bort" tyckte säljaren. :evil: Oförskämt skitbeteende att slösa med spekulanters tid på det här sättet.
Ok, kollade igen, det er -02 och -03 årsmodeller som de begärs 70-80 000 för...
Off topic: Alla som har en fin T-gul 855 borde sälja den i Norge, 221 0000 kr!
http://www.finn.no/finn/car/used/object ... rough=true
av Lövet
70-80' är vad 2007-2008 ska kosta. Att någon annonserar en -02 för de pengarna innebär inte att den är värd det :wink:
XC70 förstås något dyrare.
av llesrof
Nu är ju begagnatpriserna lite annorlunda i Norge. En ny Volvo kostar rätt mycket mer där än i Sverige och då blir ju begagnatpriserna därefter.
av Lövet
Eftersom det refereras till Blocket förstår jag inte hur det kan vara Norge?
av LOB
llesrof skrev:Nu är ju begagnatpriserna lite annorlunda i Norge. En ny Volvo kostar rätt mycket mer där än i Sverige och då blir ju begagnatpriserna därefter.
Nu var denna T-Gul väldigt dyr också för att vara i Norge men det finns många norrmän som är villiga att betala väldigt mkt för en mint condition lågmilare. Medan en vanlig sliten v70 kanske kostar 50% mer än i Sverige så kan dessa entusiastbilarna gå för flera hundra procent mer än i Sverige. Prisskillnaden Sv/No på nya bilar är mkt mindre nu än för 10 år sedan pga avgift mer baserad på co2 istället för uteslutande på hk/ vikt/cylindervolym. Min 850 kostade 490 00 NOK i 1997 men en ny v70 d2 kostade 355 000 NOK i fjol.
Användarvisningsbild
av MartinS
Vill man köpa en 15 år gammal bil i bra skick så är det ju någon form av entusiastägare som haft den, speciellt om det handlar om den sådan typiskt praktisk bil som en V70. De flesta skiter ju fullständigt i sina bilar, och är den dessutom 10-15 år gammal och värd mindre än en månadslön är det ju verkligen ingen som bryr sig ett skvatt, förutom entusiaster i någon form som sagt.

Så att åka och titta på bilar hos "svensson" och hos handlare lär inte ge dig vad du är ute efter, det är i princip ingen ide.
Användarvisningsbild
av wissel
det verkar som om det stämmer.
jag menar egentligen bara att Oljan är bytt, filtrena bytta och att det finns bromsar,
så kraven jag har är väl inte såå orimliga ?
:-)
Användarvisningsbild
av MartinS
Tydligen är dom det:)
Råd vid motortvätt

Enda nackdelen är väl att det fortare bl[…]

Tackar! Är det i så fall navringar som […]

Nordic Plus vs Ultra

Nu vet jag inte om det gäller V60 eller XC60,[…]

Har du flyttat över spridarna från gam[…]