Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Kite skrev:Fast om man valt parkeringsljus så vet man väl det så varför ska det i så fall varna? Parkeringsljus är ju inget man ska köra omkring med så då vrider man väl över till det precis när man parkerar bilen så känns väl onödigt att bilen i så fall påpekar det uppenbara?
I princip alla bilar på marknaden varnar om du lämnar bilen med ljuset på. Så icke Volvo (och Huyndai tydligen).
yuphin skrev:På Hyundaien måste man äben välja om man vill ha möjlighet att använda helljus. Och även då lyser alla instrument efter man tagit ur nyckeln
Låter som en helt vanlig bil tycker jag.
Så är det med bilar utan helljusautomatik.

Även Scania lastbilar har så att man får vrida av lyset manuellt.

Även min dodge ram pickis, Mazda Mx-5 men inte vår V70 D5.
Massor av märken är ju på detta viset att instrumentbelysning samt halvljuset fortsätter lysa om man inte stänger av det manuellt, på Saabarna jag haft så slocknade allt när man tog ur nyckeln och lika dant funkar det på min frus KIA Picanto (som i princip är en i10 :) ) Vet int vad som behövs göras men dom måste ju koppla så att nyckeln bryter strömmen för belysningen då ju.
Råd vid motortvätt

Enda nackdelen är väl att det fortare bl[…]

Tackar! Är det i så fall navringar som […]

Nordic Plus vs Ultra

Nu vet jag inte om det gäller V60 eller XC60,[…]

Har du flyttat över spridarna från gam[…]