Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av crumpets
#944790
1,5literstreor lär vi ju se inom nåt år i alla fall. Men ed95 har nog ingen framtid. Riktigt häftigt bränsle men för att det ska bli riktigt bra krävs egna kolvar och spridare och det blir så galet dyrt.
av V60D5AWDPolestar
#944805
crumpets skrev:1,5literstreor lär vi ju se inom nåt år i alla fall. Men ed95 har nog ingen framtid. Riktigt häftigt bränsle men för att det ska bli riktigt bra krävs egna kolvar och spridare och det blir så galet dyrt.
Appropå downsizing, jag har varit ett hängivet fan av Volvos femmor men efter att vi införskaffade en Focus med 3-cylindrar å 1000cc så räds jag inte längre mindre motorer. 3-an är riktigt rolig att köra och med ett roligt morrande och bra bottenvrid. Det är väl inte för intet att den blev vald till "engine of the year två" år på raken, Så från att ha tvivlat på Volvos strategi så är jag nu sugen på en T8:a! Överväger att skaffa BSR till Forden bara för att se hur motorn blir med 140HK.
Användarvisningsbild
av milktrucker
#944823
Volvos B5:or har hängt med i 15 år, sen kom nyare B5:or och D5:or. Gemensamt är att nästan alla av dom kan gå 50.000 mil
Hur dagens motorer klarar sig återstår att se, vem vet vilka påfrestningar motorerna klarar?
hög komp i kombination med aluminium kanske inte klarar sig mer än 20-30.000 mil.

Jag kommer avvakta och låta andra vara biltillverkarnas försökskaniner under några år till innan VEA gör entre i min bilpark
Bensinpump till B27A 1978?

Jag håller med om att 1389447 förmodlig[…]

Nya Volvo XC70 PHEV

:-) https://youtu.be/AENhUQENhFU?si=SfKz4E_CAF8C[…]

Felkod, problemet löst

..Satt ingen ventil på bilen, hittade kont[…]

Jag skulle byglat i sockeln till bränslepumpr[…]