Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Bilnörden
Det var ju "tråkigt", trodde att den jag såg var lite unik iom att både Göteborg och Skövde X2 ( Volvo AB har ju oxå fabriker i dessa städer (har ju inget med kampanjen och gör, men det passar in där oxå)) ligger i VG län.
Användarvisningsbild
av MartinS
Jag passerar en av dessa platser i filmen varje dag, lite skoj...
Användarvisningsbild
av hållundan
Rysligt mäktig reklamfilm. VCC spelar ju i en helt annan liga än övriga biltillverkare och produkter/tjänster vars reklamfilmer rullar på teve.

Enda "tråkiga" är ju att nya XC90 inte fick mer utrymme i filmen, utan enbart i en snabb sekvens ser man sidan på en XC90 (för den som vet om det). Är väl iofs för att lägga fokus på att klämma ur det sista ur de "gamla" modellerna och även kanske att det inte fanns tillgängliga bilar (XC90's) när man spelade in filmen.

Timingen i "...en Volvo sliter i motvinden på Tjörnbron" och filmen sveper upp emot pylonerna på bron är inget annat är klass. Men visst, "...ett träningspass på Ullevi i dis" är ju lite oklart. Dels; det är inte på Ullevi sekvensen är filmad, och dels, vad är det man tränar där? Visst, texten till låten är ju skriven för längesen (kanske i samband med att blåvitt tränade på Ullevi för att ta sig an UEFA-cupmotstånd)?

Edit: Sen är det ju intressant att man valt att inte ta med någon V40/V40CC, men å andra sidan, dessa är ju inte "volymbilarna" för Sverige...
Användarvisningsbild
av Alucinor
Jag instämmer att den är mäktig och förmedlar speciell känsla.
Spelar jag klippet på stor skärm med hög volym får jag gåshud...
Användarvisningsbild
av Micce1980
mattish skrev:Made by Blekinge stod det någonstans som jag läste..
Har du köpt en närodlad bil? ;)
Lucif3r skrev:Hmpf, mesig om man jämnför med gamla tidens reklamer, t ex 740 där dom kör ut den från en bro eller vad det var, för att påvisa krocksäkerheten :-)-)
Volvo ska väl även lyft upp en bil med helikopter på kanske 80-talet och placerat den på högsta plattan i Grand Canyon. Manligt!! Hehe

Eller denna? =)
Bilagor
Volvo-Porsche.jpg
Volvo-Porsche.jpg (53.75 KiB) Visad 573 gånger
Användarvisningsbild
av Nybbe_gefle
Måste säga att jag inte tyckte om deras tolkning av låten! Lyssna på Jerry Williams version av Vintersaga istället och njut!!

//David
av *pettson*
Nu är jag ingen designer av nåt slag. Jag tänker heller inte göra mej till och försöka dela upp reklamen och säga att jag förstår den...
För det enda den säger mej är att vi har det så jävla urgrått mörkt och trist i sverige att vi är lyckliga då vi har gjort en bil som lyset fungerar på och som går att köra på både asfalt och plogad snö..
Reklamen säger inte mej ett dyft om kvalitet eller säkerhet eller liknande. Förra reklamen sa precis lika lite... då var det jakt vinterkörning.. bada isvak.. egentligen det möjligen våra finska grannar är mer kända för än vi.
850 kördes utför ett stup för att sen se hur skadorna blev, för att bevisa att sverige kunde konstruera. Men så lär ingen vilja visa sin bil idag då den inte ska vara stenhård utan bli som ett russin för ingenting på utsidan...
Lessen.. men jag skulle inte ens fundera extra på att kika på en volvo om jag bara visste det jag såg i videon....
Användarvisningsbild
av erikaak
Alucinor skrev:Vad gillar ni Volvos senaste reklam?
http://youtu.be/3KquHpO2VWI
Mektig, stilfullt laget og sitter igjen med en følelse hvor jeg får lyst til å kaste meg i bilen å kjøre Sverige på langs. :)
Nesten så jeg får lyst til å flytte. Men bare nesten. :wink:
ljudet av ett dött batteri?

Stämmer att det var så jag gjorde. Me[…]

Jordpunkt V70-12

Det var bilens manual jag menade. Se bild. Den har[…]

Hej, fyndade för ett år sedan en V70 10[…]

Vilken ratt? 240

Ännu inga svar? Troligen går det bra, m[…]