Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Nya eller gamla loggan, vilken ser bäst ut?

Nya
18
41%
Gamla
26
59%
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Spoiler »

Tryck på show för att visa bild /XC90_Executive
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Nope, föredrar den gamla... Fast i slutändan beror det på hur det monteras på bilarna sen. Sena 90-talare, tidiga 00-talare hade absolut det snyggaste märket/montering, nyare med 3meter i diameter märke i grillen ser ju för nö jävliga ut :shock:
av llesrof
Runda ringar. Sedan tog likheterna slut för mig.

De som designat den nya loggan vet nog vad de gör. De har nog både utbildning och erfarenhet i ämnet, till skillnad från den genomsnittliga volvoraggaren som anser att 940 är väldens bästa bil i alla kategorier. Att något vid första anblicken ser sämre ut än föregångaren betyder lite. Bra design växer fram och är något man lär sig att uppskatta om man är intresserad. Alla förstår sig inte på det. Viss design ger lite tuggmotstånd innan den verkligen faller på plats.
Senast redigerad av 1 XC90_Executive, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: Citat borttaget
Användarvisningsbild
av sthlm
Precis som när jag skriver en text i jobbet så brukar jag skriva och sedan låta det gå en stund innan jag läser igen.
Jag har kikat in i tråden ett par gånger idag och nu så tycker jag faktiskt att den nya loggan är riktigt modern och snygg.
Inte så "blaffig" och mer 2014 än 2010.
Lite nedtonat elegant men fortfarande Volvo kan nog vara bra.
Användarvisningsbild
av Allinug
Tycker den nya loggan är snyggare. Retro, mer tillbaka till Volvos rötter och mer lik gamla tiders Volvo-logotyp. :-)-)
(EDIT: Ganska lik denna logga från 1957 på PV445 Duett: https://www.media.volvocars.com/se/sv-s ... hotos/5686 )

Angående Geely osv så hade det varit mycket värre om detta hade varit sant :) :
http://teknikensvarld.se/volvo-presente ... yp-119046/

Men man har ju förutom den nya logotypen även sänkt lutningen på den diagonala ribban som finns bakom loggan på grillen. Där fick jag lite Geely-vibbar första gången jag såg det. Detta skulle man kunna tänka sig utvecklas till ett stort G så småningom tillsammans med cirkeln.
Användarvisningsbild
av Micce1980
Undra om det snart för första gången nu kommer skapas en tråd "Hur byter man till det gamla volvoemblemet" :wink:

Man vänjer sig kanske och det kan dessutom bli en annan reaktion från mig när man ser det i verkligheten på en bil.
av Elmeholt
När "släpps" den här nya loggan på producerade bilar? Väntar på en bil, men kollar jag minvolvo-sidan så ser det ut som de gamla märket på bilderna av bilen.

Tycker förövrigt att den nya är snygg och stilren.
av Triad
Enligt brand experience center i Göteborg är volvos mål nu att återgå till sina rötter. Xc90 är en början med dess lite kantiga form. Emblemet är en annan. Järnmärket är mer tydligt på nya loggan.

Jag har visserligen bara fått den till min E[…]

Felkod

Tack för bilderna. Ska bara leta upp ventilen[…]

Enda anledningen är förstås att h&[…]

Oljebyte Volvo V60 t3 2011

Jag bara vamkör motorn och pumpar ur motorolj[…]