Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Lövet skrev:
Clonetom skrev: Du kan ju kolla på din egen bil och få ett pris på tex 25-30K men kollar du sedan i liknande bil hos kvd fast med plåtskador och osäkra funktionen hit och dit så är deras utgångspris 35K så det är väl helt klart intressant för slutpriset tycker jag.
Eller menar du att du kan få bilen för 15K om ingen bjuder mer?
Det finns inga utgångspriser. De är 0kr

Högsta budet vinner. Det finns ett dolt reservationspris men det har inget med deras listpris att göra. Listpris ska bara antyda vart ungefär bilen bör hamna. Givetvis hamnar bilarna alltid under i slutpris så att man ska få lite "fyndkänsla". Om du läser lite så ser du att listpris är generell värdering för bil i felfritt skick. Det avser alltså inte det exakta exemplaret.

Huruvida det är smart eller inte av KVD att ha listpriser kan jag inte kommentera men jag kan iaf förklara hur upplägget fungerar.
Så deras reservationspris är inte ett mini/utgångspris som det normalt är vid reservationspris då?
Ser nu att reservationspriset inte visas längre som det gjorde förr och att sidan ser annorlunda ut nu för tiden.
Har inte varit där på flera år pga deras rubbade prisbild
Så frågan är om reservationspriset ligger lika galet nu åxå eller om de har vaknat och insett att de inte bestämmer ensamt i Sverige :-)
av Lövet
Reservationspriset har aldrig synts på KVD. Varken på nya eller gamla designen. Det är ju lite av poängen, man ska inte veta det eftersom det skulle påverka budgivningen.

Det känns faktiskt som att du skulle ha en del att vinna på att gå in på sajten och kolla vad avslutspriserna faktiskt har blivit. Tror du har fått fel bild av KVD.
av Clonetom
Konstigt om reservationspriset inte synts eftersom jag sett det när jag kollade på sidan för några år sedan.
Kan iofs hetat utropspris men det är ju samma som lägsra pris för mej.
Clonetom skrev:
ThomasT skrev:
Clonetom skrev:Ja KVD är det sista stället jag skulle handla nåt från.
Deras prissättning och värdering är tämligt verklighetsfrånvarande :roll:
Nu är ju KVD en auktionsfirma, så vad de sätter för riktpris är ju inte speciellt intressant för slutpriset.

.
Pratar om deras värderingstjänst de har på nätet.
Aha, då missförstod jag dig.

.
av Lövet
Clonetom skrev:Konstigt om reservationspriset inte synts eftersom jag sett det när jag kollade på sidan för några år sedan.
Nej det har aldrig funnits utgångspriser eller synliga reservationspriser för KVD. Jag är ledsen, du förväxlar det med någonting annat. Fanns det en siffra i bud är det för att någon redan har bjudit det.
av Clonetom
Lövet skrev:
Clonetom skrev:Konstigt om reservationspriset inte synts eftersom jag sett det när jag kollade på sidan för några år sedan.
Nej det har aldrig funnits utgångspriser eller synliga reservationspriser för KVD. Jag är ledsen, du förväxlar det med någonting annat. Fanns det en siffra i bud är det för att någon redan har bjudit det.
Nix ,jag är helt säker eftersom jag stört mej på att de i sin värderingsdel satt pris på typ 35-38K men själva har utgångspris på en i sämre skick och med fler mil på 42K.
Är som sagt några år sedan jag besökte sidan nu
av Lövet
Som sagt: Det har aldrig funnits några utgångspriser. Någonsin.

Däremot kan det finnas bud långt innan auktionen avgörs. I teorin 1sekund efter objektet kommer ut.

Listpris står direkt från start också men du kan bjuda 500kr även om listpriset är en halv miljon. Det låter helt klart som du förväxlar listpris med utgångspris.
av Clonetom
Nix inga förväxlingar
Eftersom jag är lika säker på min sak som du är på din så kommer vi inte längre.
Min åsikt står kvar ang detta företag.
Vill du eller nån annan handla därifrån så gör du det ,inget jag bryr mej om.
Om du har problem med att andra har andra åsikter än dej så kan inte jag göra nåt åt det.
av Lövet
Åsikt är en sak. Direkt felaktiga påståenden är en annan.
Ingen tvingar dig att handla där men man kan inte hitta på saker som inte stämmer som anledning.
av Clonetom
Lövet skrev:Åsikt är en sak. Direkt felaktiga påståenden är en annan.
Ingen tvingar dig att handla där men man kan inte hitta på saker som inte stämmer som anledning.
Nu får du ge dej med påhopp,att du är moderator ger dej ingen rätt att anklaga folk på forumet.
Är du KVD anställd eller är det du som håller i deras hemsida eller köp & säljavdelning eller varför håller du på som du gör?

Direkta påhopp och anklagelse kommer ev att besvaras men ingen annat trams

Ha en trevlig helg
Hundgrindar v70n

Hej. Jag söker Volvo original fästen til[…]

Köra EX90 med släp

Hej! Är det någon som har erfarenhet a[…]

Vilken ratt? 240

Hej på er. Har en VOLVO 245-833 GL 1993. Nu […]

Hej Jag behöver byta ut mina 21" frikt[…]