- fre 29 aug 2014, 11:49
Ser nu att reservationspriset inte visas längre som det gjorde förr och att sidan ser annorlunda ut nu för tiden.
Har inte varit där på flera år pga deras rubbade prisbild
Så frågan är om reservationspriset ligger lika galet nu åxå eller om de har vaknat och insett att de inte bestämmer ensamt i Sverige
Lövet skrev:Så deras reservationspris är inte ett mini/utgångspris som det normalt är vid reservationspris då?Clonetom skrev: Du kan ju kolla på din egen bil och få ett pris på tex 25-30K men kollar du sedan i liknande bil hos kvd fast med plåtskador och osäkra funktionen hit och dit så är deras utgångspris 35K så det är väl helt klart intressant för slutpriset tycker jag.Det finns inga utgångspriser. De är 0kr
Eller menar du att du kan få bilen för 15K om ingen bjuder mer?
Högsta budet vinner. Det finns ett dolt reservationspris men det har inget med deras listpris att göra. Listpris ska bara antyda vart ungefär bilen bör hamna. Givetvis hamnar bilarna alltid under i slutpris så att man ska få lite "fyndkänsla". Om du läser lite så ser du att listpris är generell värdering för bil i felfritt skick. Det avser alltså inte det exakta exemplaret.
Huruvida det är smart eller inte av KVD att ha listpriser kan jag inte kommentera men jag kan iaf förklara hur upplägget fungerar.
Ser nu att reservationspriset inte visas längre som det gjorde förr och att sidan ser annorlunda ut nu för tiden.
Har inte varit där på flera år pga deras rubbade prisbild
Så frågan är om reservationspriset ligger lika galet nu åxå eller om de har vaknat och insett att de inte bestämmer ensamt i Sverige