Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Linqid
VolvoB20 skrev:
chraist skrev:
ChelseaHansa skrev:Svärsonen har en 850R och jag undrar vad R står för.
R står för "Refined" Bild

R stod för Racing och att Volvo var med i BTCC och att bilen var vassare i prestanda. Men det var på 850 tiden.

Nuförtiden står R för (Refined) dvs plaststyling och inga prestanda längre.
S/V70 R (gärna i turkos med orange interiör och spaceball för er som minns!) hette ju dock R som i Refined och stod på den tiden för prestanda. 300 hk är ju inte jättemycket idag, men jag minns så väl att jag tyckte den gick så mycket bättre än vår 9-5 Aero på ynka 230!
Användarvisningsbild
av Perra83
Lucif3r skrev:
Perra83 skrev:Innan ni drar egna slutsatser så finns det lite att läsa här
http://nordicr.com/konceptet.php

Jag har själv kör riktiga R bilar sedan 2005-2014. Nu har jag tyvärr ingen längre.
Wow, s/v70R --99 är nästan 1sekund slöare 0-100 än -98 :shock: Det är ju t om slöare än en vanlig T5a vill jag minnas. Har för mig dom ligger på typ 7.2sek.
Dom har AWD och automat så det är inga fartmonster.

Jag hade en V70R -98 FWD manuell. Mappad hos ATM med Ferrita system. Gick som ett skott!
Användarvisningsbild
av Perra83
Nexus skrev:Nordic R ger jag inte mycket för. Mest inbördes beundran :P
Nej det var det ingen som krävde heller. Vi diskuterar vad R:et står för.
Användarvisningsbild
av Nexus
ja och vad säger att de vet exakt det . Skulle vilja se ett pressutlåtande från volvo var R stod för 95-00
Användarvisningsbild
av Perra83
Nexus skrev:ja och vad säger att de vet exakt det . Skulle vilja se ett pressutlåtande från volvo var R stod för 95-00
Bilsport skrev om Volvos R bilar för många år sedan. Där skrev dom vad R står för.

Hej Jag behöver byta ut mina 21" frikt[…]

Kan du dela med dig av länken?

Justera VVT drevet

Hej Har jag tolkat det rätt att om adaptione[…]

ljudet av ett dött batteri?

Köpte mig ett tungt och enligt expediten br[…]