Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Har full förståelse för att det kan anses vara fint eller fult med EU-symbolen men problemet som jag ser det är att när Herr och Fru Svensson kör utomlands ska ju ett S-märke finnas bak, antingen saknas det eller så är det placerat lite var stans och dessutom i olika utföranden. Regeln skulle lätt ha kunnat skrivas så att vid färd med en svenskregistrerad bil ska den vara försedd med nummerplåt med eller utan "den nya" S/EU-symbolen, vid färd utomlands ska bilen alltid vara försedd med "den nya" S/EU-symbolen.
Ni har inte kommit på att det är lätt att förväxla vissa skyltar från Baltstater, med de svenska. Det är flertalet svenska bilister som fått trängselskattedebiteringar felaktigt. Om man talar om fula skyltar, är väl S-skyltar fula.
Återigen vill jag säga att jag har förståelse för om man vill eller inte vill ha S/EU-symbol men jag hänger inte riktigt med när nummerskyltshållaren har en plaffa med en företagslogga på. Visst det kanske är lätt att glömma denna lilla sak, men ser te.x ibland hejdlöst stylade bilar där ägaren lagt ner mycket tid och pengar på varje liten detalj men helt missat att på sin V70 står det te.x Mitsubishi i Bromma. :) Förlåt om jag inte höll mig till tråden men kunde inte låta bli eftersom det var det jag bevittnade på lunchen. ;)
Gå in på Transportstyrelsens hemsida och beställa.
SvenB skrev:Gå in på Transportstyrelsens hemsida och beställa.
Så det har nu blivit så lätt att ordna så det är bara att beställa?!?
Det var ju först efter nyår de skulle bli lättare att få just den skylten..

Skall logga in och kolla vad de har lagt upp!
Okej. Jag kanske missuppfattade, jag trodde det var skylt utan EU symbol du ville ha.
Murof skrev:
SA4AQS skrev:Tur man har hunnit fixa ändring i trafikregistret och fått den lilla skylten innan nyår :D
Vad behöver man göra för att kunna få den?
Man skaffar en usa kofångare sen får man ansöka om liten skylt, dom kräver bild där det framgår att skyllt utrymmet inte räckertill.
Micce1980 skrev:men helt missat att på sin V70 står det te.x Mitsubishi i Bromma. :)
Ja, på en sån bil lyser det ju beg.bilsköp så det skriker om det. I ett sånt fall tänker jag också att bilen måste vara ett måndagsexemplar om ägaren väljer att byta in den hos som i ditt exempel, Mitsubishi. Vissa bilrekondare har också den dåliga smaken att tejpa över en remsa med sin logga på skylthållaren. Har råkat ut för det ett par gånger, och fick säga till dem att sluta upp med otyget.
D4 vs T4

Jag har en v70 d4 2013 som jag är nöjd m[…]

Har haft volvon sen 2014 , hade gått 10000mi[…]

Volvo 760 elhissar

Hej, har en Volvo 760 1988 som elhissarna bak inte[…]

Den källa jag hittade påstod att &aum[…]