Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Familjemedlemmar som husdjur döper jag, men bilar räknas inte som en familjemedlem och därför har jag aldrig kallat mina bilar vid smeknamn, dok så säger min son att nuvarande V70 kallar jag ofta för "skitbil" pga alla verkstadsturer så jag kanske till sist anammat ett smeknamn iaf
av rid54
Jag hade en 965 som hade ett regnummer som började med "DEW". Det är ju "dagg" på svenska och finns som flicknamn på Lettiska och då heter det "Rasa". Så det blev ett namn på den bilen (salig i åminnelse). Annars är det mycket slumpmässigt och beroende av bilens karaktär. Min gröna Niva kallas inte helt orimligt för "Grodan" (rätt distinkt fjädring) och jag tycker det är kul att hitta ett namn som har att göra med med intrycket som bilen ger, men det funkar inte alltid. Vi hade en Prius som fick heta Elektra pga delvis eldrift...Namn är inte ett måste men kan vara kul.
Jag brukar döpa mina bilar efter den dag bilen köptes eller levererades. Min nuvarande heter därför Tekla. Vilket framgår på bakre nummerskyltshållaren.
Bilagor
jagrullardekal.jpg
jagrullardekal.jpg (276.82 KiB) Visad 329 gånger
Volvo 240 B230F går fettigt

På bilar med LH 2.4 sitter lambdasonden i […]

Nordic Plus vs Ultra

Tackar för alla svar.. Och det enda jag s&ari[…]

Tack! Ser ut att va samma, även om det var en[…]

Ojämn gång

Marelli-spjällhus är en möjlig fakt[…]