Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av MrNorth
Hej!

Igår plingade det till (igen) i vår renault laguna III somgått 6000 mil. Nu var det "Injection system fault". Bilen rullade på som vanligt ändå...

Jag körde ner till Vianor som servar bilen och han läste ut felkoden, "DCT 200292 Temperaturreglering efter turbin". Dock hittade han inte ytterligare info om denna felkod i sina system, och ville inte börja experimentera med att beställa hem reservdelar och testa, kan bli dyrt både för honom och för mig. Den lokala Renault-verkstaden hade ingen tid förrän i september.

Någon som har någon aning om vad detta felet kan bero på, och hur det ska åtgärdas? Har nyss bytt generator, så man blir ju lite trött på att det hela tiden är nya saker som felar på en så pass ny bil. Det är 1.5 liters dieseln som avses, årsmodell 2010.

Tack på förhand
H
av MrNorth
Ingen som jobbar på Volvo/Renault och har lust att slå upp denna felkod i systemet? Är bara nyfiken av en "hint" om vad det kan vara, och om det kan bli dyrt eller inte...

/H
Volvo 240 B230F går fettigt

På bilar med LH 2.4 sitter lambdasonden i […]

Nordic Plus vs Ultra

Tackar för alla svar.. Och det enda jag s&ari[…]

Tack! Ser ut att va samma, även om det var en[…]

Ojämn gång

Marelli-spjällhus är en möjlig fakt[…]