Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av llesrof
Hovkrats... det måste jag lägga till. Man vet aldrig när man behöver en :D
av Lillarapunzel
llesrof skrev:Hovkrats... det måste jag lägga till. Man vet aldrig när man behöver en :D
Är du inte hästmänniska som mig, kan jag nog i det närmaste garantera att du aldrig kommer behöva en. Och än mindre 19 st, utspritt över hela kupén :wink:
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Lillarapunzel skrev:I baksätet däremot... Well, där ligger 5-10 st mer eller mindre hela ridspön, ännu fler hovkratsar, 2-3 jackor och en jäkla massa allmänt skräp i stil med godispapper, näsdukar osv. :roll:

Tack, nu fick jag mindre dåligt samvete för att min bil är ostädat innuti :lol: :mrgreen:
av llesrof
Lillarapunzel skrev:
llesrof skrev:Hovkrats... det måste jag lägga till. Man vet aldrig när man behöver en :D
Är du inte hästmänniska som mig, kan jag nog i det närmaste garantera att du aldrig kommer behöva en. Och än mindre 19 st, utspritt över hela kupén :wink:
Näe, men det skulle imponera på alla de hästmänniskor jag känner. Dessutom så är det ju smidigt att kratsa ur skorna från sten, äckligt snus och annat elände man riskerar att dra in och trampa med i golvmattorna :D Ridspön har jag dock ingen nytta av. Fast det skulle i så fall vara för att smatta till de där typerna i nyare tjänsta-Audis/BMWs som tvångsmässigt skall köra om allt och alla :mrgreen:
av Lillarapunzel
llesrof skrev:
Lillarapunzel skrev:
Näe, men det skulle imponera på alla de hästmänniskor jag känner. Dessutom så är det ju smidigt att kratsa ur skorna från sten, äckligt snus och annat elände man riskerar att dra in och trampa med i golvmattorna :D Ridspön har jag dock ingen nytta av. Fast det skulle i så fall vara för att smatta till de där typerna i nyare tjänsta-Audis/BMWs som tvångsmässigt skall köra om allt och alla :mrgreen:
Hahaha smart det där med hovkratsarna....Gör alltid så i stallet, men har (faktiskt) aldrig insett att det funkar civilt också :wink:
Ja, det där med BMW ägarna känner man ju igen :-(O) Jag får ibland lust att ta ett av mina dressyrspön (långt, smalt, spö. Google is your friend!), veva ner rutan, och peta till bilarna i farten. Bara det att det kanske inte riktigt var fysiskt möjligt :lol:
av llesrof
En rejäl körpiska hade funkat bättre då. Och ett rejält grimskaft i bogseröglan :D
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
vetten skrev:
llesrof skrev:Sopsäckar är jäkligt bra att ha i bilen, inte minst om man är road av att styckmörda folk. Ut på en skogsväg, mörda, choppa upp och in med delarna i sopsäckar och tejpa ihop med silvertejp. Sedan sprider man delarna över länet :D Jag har bara små soppåsar så jag får göra riktigt små bitar om det skall funka. Har i och för sig bara använt dem som vanliga soppåsar vid picknick och slängt muggar och servetter i dem.

Ja nu får man verkligen passa sej så man inte gör något fult i trfiken så att " llesrof" ser det för nu vet vi ju hur han kan använda sina små soppåsar :-O)
Soppåsar är jättebra att ha i bilen men det är nog säkrast att använda dom till vanliga sopor :D

:lol:
Användarvisningsbild
av VolvoMotor
Mobilladdare, två femkronor i myntfacket, en blyertspenna, en voltmätare från Feltema som man sätter i cigguttaget och....godispapper... I facket under armstödet, ligger diverse gamla kvitton och några hundralappar.

I handskfacket ligger det ett par glödlampor, instruktionsboken, OKQ8 Sverigekarta och våtservetter.

På golvet bak ligger en multimeter också.

I reservhjulsbaljan och bagaget har jag riktigt reservhjul, varningstriangel, domkraft, hjulmutterskaft, motorolja, förlängningskabel, CTEK-laddare, första hjälpen väska samt en vevaxelgivare.

Som ni ser har jag bara det absolut nödvändigaste. Ibland har jag funderat på att skaffa startkablar och verktyg att ha i bilen men har inte orkat lägga ut några pengar på sånt. Jag litar på att gammel-Volvon tar mig dit jag ska. :wink:
Volvo 240 B230F går fettigt

På bilar med LH 2.4 sitter lambdasonden i […]

Nordic Plus vs Ultra

Tackar för alla svar.. Och det enda jag s&ari[…]

Tack! Ser ut att va samma, även om det var en[…]

Ojämn gång

Marelli-spjällhus är en möjlig fakt[…]