Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Siros_740GLT
Hej

jag undrar om det på något vis går att få tag i programmet som försäljarna på bilia använder. Där man kan stycka upp alla bilens komponenten i sprängskisser m.m

hade varit väldigt kul och smidigt att ha det

mvh siros
av Addekarlsson
Fråga på Volvo om du får köpa det. Men jag är skeptisk till att man som privatperson kan/får köpa det.
Förslag på hur man får tag på det andra vägar, som är mindre lagliga, det vet ju alla att man inte ska ge här på forumet. :wink:

Antar att du syftar på programmet VIDA, som innehåller sprängskisser, artikelnr mm på alla delar på bilar? Om så är fallet, så får du inte tag på VIDA på annat sätt än att ha en inloggning, som kostar sköna pengar varje månad. Hur mycket det kostar vet jag inte, men det är inte billigt.

VADIS är det gamla systemet, som inte är uppdaterat sen 2005. Och VADIS är enligt mig ganska värdelöst, om man inte vet vad man är ute efter.

Mvh/ Adde
Användarvisningsbild
av Loner
Lite fel forumsdel..= jag flyttar

/L
Användarvisningsbild
av Siros_740GLT
VADIS känner jag igen, måste ha varit det programmet de gått in för att hitta delar till min bil.

det är väl helt okej att diskutera alternativa sätt att få tag i programmet rent hypotetiskt, alltså ej uppmana till brott.

Om jag säger dc, vad säger ni då? är det omöjligt:D

//Siros
av Addekarlsson
Nej, det är inte helt okej att diskutera alternativa sätt, eftersom dessa alternativa sätt bryter mot lagar vi är skyldiga att följa.
Vi vill ju alla att detta ska vara ett seriöst forum, och ska vi börja tala om vart och hur man får ner olaglig programvara, så är det seriösa snart borta.

Och det finns en del trådar om VADIS redan, så testa sök lite på saken, så får du mer svar om saken.

Mvh/ Adde
Upgradera baklucka

Hej! Jag är också intresserad av denn[…]

Helt rätt uppfattat angående vacuumslan[…]

Ja det kan hända, men jag tror mer att packbo[…]

Var vanligt att jorden går varm i kontaktsty[…]