Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av lennarte
mikebike skrev:Jag körde med takluckan öppen i bakkant för första gången idag, mindre buller än när den var helt öppen.
Mindre risk för solbränna i flinten också... :wink:
Jag gjorde samma, det brusade ordentligt. Kommer inte ihåg att det gjorde det i fjor så jag fick kolla när jag kom hem. Lastbågar.... :oops:

Mvh
Lennar
av mikebike
Jag har inte satt på mina lastbågar ännu. Jag antar att man kan använda "takfönstret" för att kolla att cyklarna sitter kvar i sommar. :mrgreen:
Användarvisningsbild
av SagaPer
lennarte skrev:
mikebike skrev:Jag körde med takluckan öppen i bakkant för första gången idag, mindre buller än när den var helt öppen.
Jag gjorde samma, det brusade ordentligt. Kommer inte ihåg att det gjorde det i fjor så jag fick kolla när jag kom hem. Lastbågar.... :oops:

Mvh
Lennar
Skal du kjøre med åpen takluke og unngå vindbrus fra taket så må du bruke originale lastebøyler med vingeprofil: http://accessories.volvocars.com/nb-no/ ... /Automatic. Jeg har disse på bilen og dette fungerer fint. Med last på taket vil det selvsagt bli noe støy/vindbrus.
Senast redigerad av 1 SagaPer, redigerad totalt 0 gånger.
av mikebike
SagaPer skrev:
lennarte skrev:

Mvh
Lennar
Skal du kjøre med åpen takluke og unngå vindbrus fra taket så må du bruke originale lastebøyler med vingeprofil: http://accessories.volvocars.com/nb-no/ ... /Automatic. Jeg har disse på bilen og dette fungerer fint. Med last på taket vil det selvsagt bli noe støy/vindbrus.
Själva lastbågarna är nog det minsta problemet när man har 4 cykelhållare och 2 hjulhållare ovanpå.
Råd vid motortvätt

Enda nackdelen är väl att det fortare bl[…]

Tackar! Är det i så fall navringar som […]

Nordic Plus vs Ultra

Nu vet jag inte om det gäller V60 eller XC60,[…]

Har du flyttat över spridarna från gam[…]