Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Lucif3r
När man åker in på värdering är det viktigt att bilen är så renstädad det bara går. Accepterar man sen budet man får ska det skrivas ett kontrakt på det, och det får inte brytas även om du vid inbytet kommer in med 3dm lera och 7kg hö i bilen.
Användarvisningsbild
av Gotlandsbästa
Volvo på Gotland tog vår XC90 ostädad. Jag har nästan alltid med mig en av de stora hundarna. Det var mer eller mindre hundhår i hela bilen. Men Säljaren sa att dem rekondar den så lämna den som den är. Så man lämnar en skitig bil & får en ny rekondad fin bil :-D Sugen på att göra det igen :-D
av frasan
Ja, rekord gör dom väl ändå. Men jag dammsög, och dammtorkade lite ikväll. Känns trevligare att lämna ifrån sig något rent.

Sjukt taggad på ny bil nu!
Användarvisningsbild
av MartinS
frasan skrev:Ja, rekord gör dom väl ändå. Men jag dammsög, och dammtorkade lite ikväll. Känns trevligare att lämna ifrån sig något rent.
:-)-) Helrätt, det visar att du är en person som bryr dig. Oavsett om det hade spelat någon roll så känns det ju bra för samvetet att lämna ifrån sig något som är fräscht, men en del bryr sig helt enkelt inte, alla är olika.

Att lämna ifrån sig bilen rejält skitig efter en helg när det stinker fisk i den som någon ovan tyder bara på brist på respekt, inget annat.
Användarvisningsbild
av SvenB
llesrof skrev: Jag har även vart med om att bilhandlaren bara gått ett varv runt bilen och kört nedför gatan och tillbaka :D
När jag bytte till mig denna bil så skrev vi kontrakt innan säljaren sett min "gamla" V50. När jag skulle åka hem, frågade jag om han inte skulle titta på den. Då tittade han ut genom dörren på bilen som stod 20 meter bort. Han satt inte i den bilen förrän han levererade min nyinköpta, och körde den "gamla" in på firman.
av frasan
Lämnade ifrån mig passaten igår. Kändes bra att städa av bilen lite innan man lämnade den ifrån sig. Hade nog iofs kvittat då dom inte ens tittade på bilen. =) Hur som körde vi glatt hem i vår, för oss, nya XC70. Fantastiskt bil att köra i jämförelse med passaten. Sen är skönt att kunna sitta bra(!) fast man har en bakåtvänd barnstol bakom förarsätet.
av Uninium
När jag bytte in min hyundai mot min S60(ej volvo åf) så tvättade jag den bara innan,vilket i sig verkade bortkastad tid
då dom rekondar alla bilar som kommer in.Det jag tycker var lite roligt var att försäljaren inte ens provstartade min bil
eller ens lyfte på motorhuven,men jag fick ett bra inbytespris och slog till.

Gjorde en 50mila trip idag i Volvon och vad skönt man åkte 8)
av Linqid
Jag upplever säljarna hos de lite "finare" märkena som mindre intresserade av bilens skick. Vi byter bilar ofta och även om jag oftast köper mina bilar av samma säljare på Volvo-ÅF så har vi varit runt och kikat på allt möjligt genom åren när damen i huset ska ha ny tjänstebil. Hos Ford, Mazda och liknande handlare var det full inspektion, upp med bilen i hissen och sist en provsväng. Inget lämnades åt slumpen. Oftast med ett uselt förslag på inbytesvärde.

De två senaste BMW vi plockat ut som tjänstebil har säljaren inte ens bemödat sig att gå ut och titta på bilarna. Han frågade om de såg "okej" ut och allt som behövdes var ett ja. En lista åkte upp och efter lite tjat fick man ett bra förslag. Första gången han överhuvudtaget såg den senaste bilen vi bytte in var efter att vi åkt iväg med den nya bilen, han gick alltså inte ens ut och kollade att vi faktiskt lämnat en bil på parkeringen innan vi fick lämna... Fascinerande bransch det där. :)
av Droopy
MartinS skrev:
frasan skrev:Ja, rekord gör dom väl ändå. Men jag dammsög, och dammtorkade lite ikväll. Känns trevligare att lämna ifrån sig något rent.
:-)-) Helrätt, det visar att du är en person som bryr dig. Oavsett om det hade spelat någon roll så känns det ju bra för samvetet att lämna ifrån sig något som är fräscht, men en del bryr sig helt enkelt inte, alla är olika.

Att lämna ifrån sig bilen rejält skitig efter en helg när det stinker fisk i den som någon ovan tyder bara på brist på respekt, inget annat.

nu hade jag inte specielt dårligt samvete över att lämna en skitig bil, har du sett tjäntefordonen som leasingbolagen säljer INNAN de rekondas....nä, trodde väl inte det. där kan du snacka om nergrisade fordon både in och utvändigt.
Sedan så skulle det aldrig falla mig in att lägga ner tid på något som ska bytas in, ingen bryr sig, skiten rekondas iaf och säljaren bryr sig knappast, han puttar över bilen till nästa som tar över och tar itu med sin nästa affär........

Näe inte .rar utan patch.exe

Var kallt på morgonen häromdagen, ins&a[…]

Låscylinder

Nycklarna som jag har går till tändning[…]

Bensinpump till B27A 1978?

Min erfarenhet av Volvo är att man ibland h[…]