Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Det är ok att köra så länge det inte finns risk för vinterväglag.. Så det är nog lite tidigt än så länge, ni har väl fortfarande frostnätter? Dumt om man måste lämna bilen för att det är lite frostigt nån morgon, och vintern kan komma tillbaka en sista gång och säga hej då innan våren riktigt tar över. :D

Gör en garage-tråd på bilen nu och få upp några bilder! ;)
Så när allt var utrett så var det riktigt bra människor som sålde sin bil och inte de typer som de nu utmålades som i första inlägget.Tog bort mitt andra inlägg när jag tycker hela ämnet bara blev pinsamt dåligt med att jaga fulingar som uppenbart inte fanns i denna bilaffär.
Jag brukar också "handplocka" mina bilar, ofta kan sträckan att hämta bli långväga. Har dock haft oturen att förra bilen brann och nuvarande smälte en kolv. Den sist nämda hittade Jag en bra motor på skroten som nu gått 700 mil utan problem.

Önskar trådförfattaren lycka till med Pärlan!
PTV skrev:Så när allt var utrett så var det riktigt bra människor som sålde sin bil och inte de typer som de nu utmålades som i första inlägget.Tog bort mitt andra inlägg när jag tycker hela ämnet bara blev pinsamt dåligt med att jaga fulingar som uppenbart inte fanns i denna bilaffär.
Men vad snackar du om? Ingen målade dem som dåliga människor.. Däremot så fanns en massa frågor.

1: jag fick knappt svar på mina frågor av säljaren
2: säljaren var inte ägaren
3: Säljaren meddelar inte om lånet. Vidare skickar denne du mail till mig och ägaren att vi måste lösa lånet, ehm time senare när jag ringer sitter säljare och ägare vid samma bord, så blir man misstänksam till mailet. 4: Säljaren ville ha pengar till sitt konto och skulle själv betala lånet. Vidare kunde man tydligen inte betala av lånet utan bara ägaren kunde (något som Volvofinans sa att det faktiskt går.

Slutligen ville se inte träffas på bank då de hade tid.

Men var någonstans har jag målat up dessa människor som dåliga? Jag ville ha hjälp med mitt första bilköp och gav er de fakta jag hade till hands.
Tror inte han menade att just du målade upp dom som dåliga människor, utan mer alla överlag i tråden, inkl. mig själv :).

Till skillnad mot PTV dock så står jag för det jag säger(skriver) och kommer inte ta bort mina svar. Även om det nu gick bra i ditt fall så är det ju inget som säger att det går lika bra för nästa person.
Om vi ponerar att nämnd nästa person läser denna tråd och allt negativt/att-tänka-på/röd-flag är borttaget så kanske denne person går på en blåsning som denne kanske hade kunnat undvika om han hade läst alla negativa svar också.

Jag tror iaf att deras första tanke var att ta pengarna och skita i lånet, men beslutade sig för att sälja bilen 'ärligt' är bättre än ingenting.
Låscylinder

Nycklarna som jag har går till tändning[…]

Bensinpump till B27A 1978?

Min erfarenhet av Volvo är att man ibland h[…]

ljudet av ett dött batteri?

Stämmer att det var så jag gjorde. Me[…]

Jordpunkt V70-12

Det var bilens manual jag menade. Se bild. Den har[…]