Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Inferno
Tette skrev:Flummig rubrik jag vet :roll:
Så här ligger det till: Bor i hyreshus, har parkering en bit från huset, säg 5-600m och ser inte parkeringen från min lgh. Nu är det någon som har börjat gå och rycka ut min motorvärmarsladd ur stolpen och häromdagen även ur bilen OCH stolpen. Tacksamt så har det inte varit såpass kallt, inte mer än -10*C de senaste dagarna men det sliter på bilen :evil:
Pratade med min "kvartersvärd" och fick en nyckel till min stolpe och har nu börjat låsa locket men lika förbannat så när jag kom idag och skulle på stan så har någon brutit upp locket och dragit ut sladden. Den satt kvar i bilen men inte så att det blev någon "connetction".
Vafan ska jag göra? Snart blir det väl -25*C och då vill jag verkligen inte kallstarta bilen varje morgon. Vem vet, snart har jag väl lite repor eller ett punkterat däck..
Blir väl och skaffa bensinvärmare snart om detta inte slutar *fattig*
Någon uppdatering?
Användarvisningsbild
av Micce1980
Jag tror tyvärr grannen snörat fast han med motorvärmarsladden i stolpen. :wink:
av Tette
Det slutade efter sisådär 2 veckor med låst motorvärmarstolpe och nu är bilen trasig och har stått utan de senaste 3 veckorna så jag vet inte om "puckot" i fråga har lessnat eller bara hittat annat att göra... :D
Bensinpump till B27A 1978?

Min erfarenhet av Volvo är att man ibland h[…]

ljudet av ett dött batteri?

Stämmer att det var så jag gjorde. Me[…]

Jordpunkt V70-12

Det var bilens manual jag menade. Se bild. Den har[…]

Hej, fyndade för ett år sedan en V70 10[…]