Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

I bildtexten till XC90:n skriver de: "Den skulle ha världens bästa säkerhet – och man måste locka kvinnor att falla för den truliga Volvon."

Det är ofta i artiklar som de beskriver en Volvomodell som trulig. Det tycks inte spela någon roll vilken modell det handlar om.
Trulig betyder ju surmulen och tvär. Det är väl egentligen inte så värst positivt, eller är det en image?

Andra exempel (från andra artiklar):
"Trulig och finessfri men med en viss bruksmässig traktorcharm."

"det diskret moderna lite truliga formspråk som kännetecknar dagens Volvomodeller"

"Bilen andas svensk snällhet, trulighet och säkerhet. "
Två bilder på olika Duetter men ingen på Amazonkombin! Men journalisterna av idag har ju väldigt dålig kunskap av någonting, det bara skrivs efter lite Googlande :-O)
Precis... Serie. 160, 260, 760, 960. Det är flaggskepp. 240/740 var det absolut inte. Interiörer och detaljer var ju helt olika, hade det bara varit exakt samma bil i övrigt som dagens typ s60 t3 vs t6 hade jag köpt resonemanget men nu är det ju hyfsat olika bilar.
vetten skrev:Två bilder på olika Duetter men ingen på Amazonkombin! Men journalisterna av idag har ju väldigt dålig kunskap av någonting, det bara skrivs efter lite Googlande :-O)
Amazonkombin blev aldrig vad Volvo önskade, därför "hängde" Duetten med ända tills 145 Express kom. Som i.f.s inte heller blev någon storsäljare. Den riktiga "boomen" med kombi kom nog inte förrän 245, även om 145 sålde väldigt bra.

Mvh
Lennart
Bensinpump till B27A 1978?

Min erfarenhet av Volvo är att man ibland h[…]

ljudet av ett dött batteri?

Stämmer att det var så jag gjorde. Me[…]

Jordpunkt V70-12

Det var bilens manual jag menade. Se bild. Den har[…]

Hej, fyndade för ett år sedan en V70 10[…]