Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Ett tips för de med lite äldre bilar om man fastnar på nått dumt ställe och ändå har fungerande batteri är att man oftast kan ta sig en bra bit genom att köra startmotorn och 1an.. Tyvärr funkar det inte på nyare bilar som kräver kopplingen nedtryckt under start.

Tror det var min handledare på en av dom två lektionerna jag tog innan uppkörningen 1999 som tipsade om det om man t.ex skulle bli stående på en järnvägsövergång...
Ännu ett tips då när vi ändå håller på :wink:

Bilia har dessa varningspuckar just nu för 89:-/st Finns magnet om man vill sätta den på taket med.
Bild

Sen har vi ju denna underbara tråd för alla säkerhetsnördar. :lol:
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... ck&start=0
Hade både varningspuck och reflexväst i bilen längst in under reservhjulet...tillsammans med öglan till bogseringen (S)
Puckat så man blir galen på sig själv, men åtgärdat nu. Lätt att vara efterklok.

Edit: De där puckarna är faktiskt helt sjukt bra både på vägarna och på knattediscot, sticker i ögonen när man kommer farande och fångar ens uppmärksamhet.
Körde förbi en bogserad bil i höstas som satt en på taket för att varna bakomvarande.
av *pettson*
Fått erbjudandet upprepade gånger men inte tagit det. Närmaste Falk återfinns 5 mil enkelresa härifrån. Nu kan naturligtvis en bil bryta ihop varsomhelst och det måste inte vara i närheten av mitt hem.. men händer det häromkring så tja då är det förmodligen ingen höjdare.
En sak jag är allergisk emot i övrigt är deras affärsmetoder. Dom dammsuger bilregistret efter nyinköpta bilar (jag fick erbjudandet från Falk före försäkringspappren o regbeviset, gumman likaså när hon bytte bil) skickar ut nåt som ser ut som en faktura med ganska kort betalningsdatum, förifyllt inbetalningskort. Sen står det med mycket liten avslutande text, efter all stolt reklam om vad man kan utföra, att det inte är en faktura, utan ett erbjudande...
Fult.. mycket fult.
Hehe läser inte ens sådan reklam, river det i fyra delar och kastar det direkt. Jag är nog en rätt tråkig eventuell kund som aldrig haft reklam i brevlådan och hade en tid då jag aktivt skickade tillbaka adresserad reklam med hänvisning "Adressaten avliden", bara för att. :wink:

Rätt konstigt när man tänker efter att bilar ska ha DRL och det ska nås vissa utsläppsmål men papper (reklam) är helt ok att skicka tonvis av varje dag. Men det mesta är ju skevt på något sätt när man jämför äppelkaka med paj så.
Micce1980 skrev:Ännu ett tips då när vi ändå håller på :wink:

Bilia har dessa varningspuckar just nu för 89:-/st Finns magnet om man vill sätta den på taket med.
Bild

Sen har vi ju denna underbara tråd för alla säkerhetsnördar. :lol:
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... ck&start=0

Perfekt.. har väntat på nån kampanj på dom där.. men störde mig lite på fraktkostanden på 99kr... så det blev så att jag beställde 6st.. för att komma över gränsen. :D

Är det nån som behöver en eller två och inte vill åka på mer än självkostnad för frakten (eller hämta hos mig utanför Gävle) så kan ni skicka ett meddelande. :D
Bensinpump till B27A 1978?

Min erfarenhet av Volvo är att man ibland h[…]

ljudet av ett dött batteri?

Stämmer att det var så jag gjorde. Me[…]

Jordpunkt V70-12

Det var bilens manual jag menade. Se bild. Den har[…]

Hej, fyndade för ett år sedan en V70 10[…]