Lucif3r skrev:Har man inte mer än 159 hästar (standard 16V motor) så räcker det mer än väl. För stor diameter på avgasröret orsakar bara oljud och dålig körbarhet på lägre varvlennarte skrev:På min 745 är det 2" där bak :lol:2" ärtrör
Mvh
Lennart
Moderator: Moderatorer
Lucif3r skrev:Har man inte mer än 159 hästar (standard 16V motor) så räcker det mer än väl. För stor diameter på avgasröret orsakar bara oljud och dålig körbarhet på lägre varvlennarte skrev:På min 745 är det 2" där bak :lol:2" ärtrör
lennarte skrev:Har man inte mer än 159 hästar (standard 16V motor) så räcker det mer än väl. För stor diameter på avgasröret orsakar bara oljud och dålig körbarhet på lägre varvBlanda inte ihop avgasrör och ändrör nu
Mvh
Lennart
Lucif3r skrev:Nog vet jag skillnaden... :lol: . Allt som görs "som andra" är dock inte alltid lika bralennarte skrev:Har man inte mer än 159 hästar (standard 16V motor) så räcker det mer än väl. För stor diameter på avgasröret orsakar bara oljud och dålig körbarhet på lägre varvBlanda inte ihop avgasrör och ändrör nu
Mvh
LennartÄndröret kan du ju ha modell skorsten på utan att det påverkar prestandan.
Jag satt förövrigt på 2.5" system på 945an(130hk), och det blev en markant förbättring främst på lägre varv. Men då hade ju den 531-topp och VX3 kam, som ger sämre bottenvrid men bättre vrid över 3k rpm.