Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SvenB
Det här med var man köper Volvodelar och original eller inte. Om man skall fara land och rike omkring för att köpa torkarblad på ett ställe och batterier på ett annat och så vidare, så får man ju ta med det i prisberäkningarna. Mina närmaste bilvarubutiker är Volvohandlaren och lite längre bort Mekonomen. Nästa anhalt blir tre gånger så långt bort. När jag går in hos Volvohandlaren så behöver jag ju inte åka någon annan stans. :)
av BlåVolvo
Jag handlade på http://profiteile.de som jag skrev tidigare i tråden, de hade dubbelt så dyr frakt(20Euro) än andra tyska sajter men de hade å andra sidan billigare prylar. Jag vet inte om jag hade otur men prylarna skickades med vägfrakt, och vad det innebär i tid räknat vet jag ej, men det tog ett bra tag innan jag hade det lilka paketet hemma, samt att firman tog 3 dagar på sig att skicka prylarna, kanske något var restat(?)

Jag spårade paketet varje dag via DHL´s hemsida. Låg i Malmö först, sen till Arlanda dagen efter o där låg det i 2 dagar(!) Sen skickades det till någn hall i Sthlm västerort(?) o där låg det i 3 dagar. Jag ringde dhl o frågade vad som är problemet, de säger att man inte hade mitt telefonnummer o kunde inte ringa, utan hade skickat ett brev som jag fick senare samma dag jag ringde.

Fick paketet av bud(som inte var dhl uten nån underleverantör) Jag kollar på paketet o mitt nummer står klart o tydligt under "leveransinformation" o påpeker det för analfabeten, han säger, "men det ska stå där" och pekar på en annan rubrik på ettiketten där det står "telefonummer" Ettiketten var liten och hade inte mycket info alls, jag såg nummret på 1 sek men tydligen gjorde inte han det.

Det skall gå hur smidigt som helst att beställa prylar från tyskland, i min värd ska det inte ta mer än 2-3 arbetsdagar. Dåligt säger jag!
av Arnold
Det finns mycket billiga delar av kvalitetsfabrikat och även Volvo original att hämta på ebay. Det brukar bli billigare frakt från England än från Tyskland.
av *pettson*
Man upphör inte att förvånas.. köpte ett länkarmskit på ebay. Bägge sidor till xc90 för 1290spänn inkl frakt.
Efter en lång leveranstid (9dagar) så öppnade jag förut paketet.. vad finner jag?
Länkarmar från svenska proparts.. samma armar som skruvat säljer. Skruvat vill ha 1034kr stycket utan rabatter. Och ett par kostade alltså 1290 spänn paret inkl frakt. Plötsligt går det upp ett ljus varför leveranstiden var konstig.
Firman får beställning.. lägger order hos proparts som skickar utomlands. Vänder kartongen och skickar tillbaka till svensk adress. Sen säger återförsäljare att marginalerna är för dåliga? Två frakter.. och nästan halva priset ändå mot en återförsäljare som inte ligger i det dyrare skiktet ändå i slutändan.
ljudet av ett dött batteri?

Stämmer att det var så jag gjorde. Me[…]

Jordpunkt V70-12

Det var bilens manual jag menade. Se bild. Den har[…]

Hej, fyndade för ett år sedan en V70 10[…]

Vilken ratt? 240

Ännu inga svar? Troligen går det bra, m[…]