Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

*pettson* skrev:Prisskillnaden är givetvis beklaglig.
Men vad i hela friden ska man ha verktyget till? Dom enda fälgar jag äger som jag skulle sätta i den, är dom till skogsmaskinen.
Snackar du om? Skulle repa eller? Har bytt åtskilliga däck med sådan maskin. Inga repor. Har du själv provat? Om inte...
Rådlös skrev:Jag snubblade över den här filmen:

Lite pladdrig och ojämn. Men en demo av den aktuella produkten i alla fall.

Och här som jag skrev: http://www.amazon.co.uk/s/ref=nb_sb_nos ... Changer%20 Två modeller. 53 resp. 63 pund på Amazon i England.
Ett pund brukar vara 10 - 11 skr.
De skickar inte till Sverige. Och bara för att det står co.uk på slutet betyder det inte att grejerna befinner sig i UK
Framgår det att dom inte skickar till Sverige? (Jag letade lite ostrukturerat, men såg inget) Jag har köpt en gräsklippare (Flymo) med tillbehör därifrån. Det var inga problem. Sedan har jag köpt lite CD-skivor och dom vet jag i ett speciellt fall, levererades från USA, men pris och frånvaron av tull gällde från England som om det kom därifrån. Det är en speciell historia så jag vet att skivan kom från USA.
av *pettson*
NayaBeach skrev:
Men vad i hela friden ska man ha verktyget till? Dom enda fälgar jag äger som jag skulle sätta i den, är dom till skogsmaskinen.
Snackar du om? Skulle repa eller? Har bytt åtskilliga däck med sådan maskin. Inga repor. Har du själv provat? Om inte...
Om inte vad? Jag har provat nåt hundratal ggr. Räcker det? Dom används här för folkrace. Nån enstaka har med sej ut i fält på rally som reserv. Men ingen som är rädd om sina fälgar i övrigt använder dom på grund av reprisken på fälgkanten.
En vanlig däckkrängarmaskin av kvalitet ligger inte an mot fälgen alls med halsen medans den kränger av eller på däck.
Även lågprofil är ett helvete med dom. Eller fälgtyper med bredare kant.
*pettson* skrev:
NayaBeach skrev:
Om inte vad? Jag har provat nåt hundratal ggr. Räcker det? Dom används här för folkrace. Nån enstaka har med sej ut i fält på rally som reserv. Men ingen som är rädd om sina fälgar i övrigt använder dom på grund av reprisken på fälgkanten.
En vanlig däckkrängarmaskin av kvalitet ligger inte an mot fälgen alls med halsen medans den kränger av eller på däck.
Även lågprofil är ett helvete med dom. Eller fälgtyper med bredare kant.
Om inte så håll käften typ.
Men det är ju bra att du har erfarenhet!
Man tar en pinne med nylonände tror jag det är. Känns som plast eller liknande. Då repar det inte. Lågprofil är inte aktuellt för mig. "Normala" 13 - 16 tums fälg med hyfsat hög profil.
Bensinpump till B27A 1978?

Min erfarenhet av Volvo är att man ibland h[…]

ljudet av ett dött batteri?

Stämmer att det var så jag gjorde. Me[…]

Jordpunkt V70-12

Det var bilens manual jag menade. Se bild. Den har[…]

Hej, fyndade för ett år sedan en V70 10[…]