- mån 29 dec 2014, 10:17
Sen är jag rätt säker på att det aktuella batteriet inte alls lämpar sig i en bil.
Tomas88 skrev:Jag har ingen åsikt om företaget, men påståendet att ett visst 40 Ah batteri kan lagra lika mycket energi som ett annat 160 Ah batteri är inte oseriöst i sig; det kan säkert stämma. Att jämföra kapaciteten i Ah säger i sig inget om hur stor energi man kan få ut ur två olika batterier (även om båda är 12 V). Speciellt inte när det gäller helt olika batterityper, vilket det gör här.NilsO skrev:Visst har du rätt, men så länge man jämför batteri med samma spänning så kan man ju aldrig säga att ett 40Ah batteri motsvarar ett 160Ah.milktrucker skrev:40 Ah är alltid samma energi oavsett vilket batteri det kommer frånNjae... Bygg ett 24-voltsbatteri genom att seriekoppla två likadana 12-voltsbatterier, vart och ett på 60 Ah. Det nya "batteriet" kommer också vara på 60 Ah, men den lagrade energin är såklart dubbelt så stor.
Bara genom att läsa den beskrivningen får man intrycket av ett oseriöst företag/produkt.
Sen är jag rätt säker på att det aktuella batteriet inte alls lämpar sig i en bil.