Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Fisch
Här i hamnen hämtar två av de största mack-kedjorna sina drivmedel från samma samma pump i depån.

Har kört med diesel från OKQ8 varje tankning 2010-2013 och preems acp 2006-2010. Har aldrig märkt någon skillnad på varken prestanda eller förbrukning.
Användarvisningsbild
av crumpets
Perra83 skrev:En fortsatt fundering. Behövs någon form av spridarrengöring eller annan tillsats någon gång om året?

STP har nästan oändligt med varianter. Gör de någon som helst nytta? Kan ja slippa bakterier i tanken så är det bra. Effektivare rengöring av DPF eller renare spridare.
Tanka ACP eller miles ,de har redan rengöring still satser. Många dieselsorter saknar dessa ,inte som på bensinsidan där det är standard. STP köper tydligen vissa av dessa i ren form men köper du en fin diesel från början får du samma grejer fast bättre avvägda mängder och kombinationer.

Till trådskaparen köp vilken diesel du vill. OK hamnade i lite blåsväder nu pga parafinnering i kyla men det är ett fåtal motorer som ens är känsliga för detta och Volvo är ej bland dessa. Hvo ger inga problem alls och rme är extremt ovanligt att det skulle ge problem i en personbil. Jag harninte hört om några fall ännu. Köp en kvalitetsdiesel och se glad ut bara. Jag kör bara på preem evolution eftersom jag vill begränsa mina fossila utsläpp om det går. Annars går miles bra också.
Problem med volvo v70-99

Verkar vara en blandad pott. De första verkar[…]

Kan vara vevaxelgivaren som spökar. Sen skada[…]

Ojämn gång.

Elektroniska gasspjället kanske :-/ :-o

Ojämn gång

Smutsig tomgångsventil, luftmassemätare[…]