Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Enligt biluppgifter är det en Toyota Supra!!!!!!???? :-O)
-Vad hämtar klåparna sina biluppgifter ifrån då!?!, enligt Transportstyrelsen är det en Celica, testade en till, Supra på biluppgifter, Celica på Transportstyrelsen...
Ännu värre om de publicerar tvivelaktiga uppgifter..

Jag har haft en "riktig" Supra, den hette iofs Toyota Celica Supra i regbeviset, men jag tvivlar på att det är tvärtom..
..Min V50 är en "multikombi" (dålig översättning av "versatility"?) är det det som "M:et" står för?! Transportstyrelsen säger "VOLVO M + V50" men informationen verkar ju tolkas olika mellan tjänsterna även om det är samma källa.
Spännande att få veta nya saker om bilen, som man inte visste tidigare. :) Fast kanske inte så roligt om uppgifterna inte stämmer. :???: Men ännu tråkigare om det skulle vara personuppgifter som inte stämde. :(

Undrar vilka möjligheter man har att få uppgifter rättade? Eller borttagna?
Jag tittade på en forumdeltagares V50. Den står som en C30 "Multikombi". :D
Har Biluppgifter.se ändrat tjänsten nu?

Söker man på regnummer så får man enbart fram man/kvinna, ålder, ort och hur länge personen har ägt fordonet. Man kan få fram hur många fordon som är registrerade på personen.

Tidigare fick man fram allt, så gott som, om personen och vidare med merinfo.se.

Undra varför Biluppgifter.se har ändrat detta?
Påhälsning från Datainspektionen kanske? Det är inte tillåtet att samköra data hur som helst. Tvärtom.

Nu återstår bara att stänga merinfo också så kanske man får ha bilen ifred
Lövet skrev:Nu återstår bara att stänga merinfo också så kanske man får ha bilen ifred

Inte bara bilen... Man kanske får behålla TV'n i hemmet också.
Inte för att det är svårt att ta reda på vart någon bor om man VILL, men det är ju mer jobb än merinfo/biluppgifter, så det är ju inget någon snorunge orkar hålla på med. :roll:
Lövet skrev:Påhälsning från Datainspektionen kanske? Det är inte tillåtet att samköra data hur som helst. Tvärtom.

Nu återstår bara att stänga merinfo också så kanske man får ha bilen ifred
Vore strålande om Datainspektionen har hälsat på Biluppgifter.se.

Frågan är om det är lika "enkelt" att ändra/stänga ned merinfo.se som det var med Biluppgifter.se

Som Merinfo själva skriver på deras hemsida "Merinfo.se är en ständigt växande söktjänst på nätet. Vi anser att information skall vara tillgänglig för alla på ett enkelt sätt via datorn, mobilen och surfplattan."

Lista över vem som är mest sökta person kommun för kommun.
Lista över vem som tjänar mest i Sverige.

Snacka om att bli uthängd så att vem som helst kan kolla när som helst vad som helst om en person.

Men samkörningen mellan Biluppgifter.se och merinfo.se verkar vara avslutad.

Jag har varit med om nya däck som var helt sl[…]

Volvo 240 B230F går fettigt

Vilket Bosch system hade den gamla motorn och vilk[…]

D4 VEA dricker olja

Det har gått bra turbon är bytt och mot[…]

Felkod, problemet löst

Så grabbar. Efter en runda till skroten f&ou[…]