- sön 16 nov 2014, 23:21
Det kostar nog försäkringsbolaget mer i timpenning för att göra det på volvo än att betala dig bärgning 1-2 ggr på 10 år.
StringerBell skrev:Kanske inte så kul om man ofta lastar bilen full, men hur många gör det egentligen?andy78 skrev:Håller hade det inte funnits plats så hade jag nog köpte åtminstone ett nödhjul och lagt i en sopsäck i bakluckan.Visst hade jag kunnat göra detta, men hur kul är det att ha ett däck där som man skall flytta o greja med så fort man skall lasta bagaget. Trots allt har jag under 10 års aktivt bilkörande bara haft tomt däck en enda gång och då stod bilen utanför fastigheten…
Jag kanske tar mig ett snack med Volvo vad de skall ha för jobbet att riva bagaget. Man tycker nästan att försäkringsbolaget kunde delfinansiera det då det definitivt blir billigare för dem att jag skruvar på ett däck än att bilen i värsta fall får bärgas, men de har väl inga rutiner för sådana manövrar.
Det kostar nog försäkringsbolaget mer i timpenning för att göra det på volvo än att betala dig bärgning 1-2 ggr på 10 år.
Senast redigerad av 1 andy78, redigerad totalt 0 gånger.