- fre 17 okt 2014, 06:52
#908735
Malmstroem skrev:Jag kör en bil med dubbat, och en bil med dubbfritt.Instämmer, bra sammanfattning...
Jag stod också i valet och kvalet mellan Hakka R och Conti TS830. Mitt val blev Hakka R, eftersom jag trots allt kör relativt mycket på vinterväg -- där ett vinterdäck av europeisk typ är märkbart sämre.
Jag är nöjd med mina Hakka. De är instabilare än sommardäcken, och även instabilare än dubbdäck. Dock är det i mitt tycke ingen katastrof. De har hyfsat fäste och man får köra överallt med dem. Jag är helt övertygad om det fungerat i princip lika bra med TS850 också. Bättre på asfalt, men sämre på vinterväg.
När det blir dags att byta kommer jag nog att fundera på TS850 igen. Dock tror jag att det blir Hakka R2. Igen. Men på en bil behåller jag dubbdäck.
(Det finns inget val som fungerar för alla. Fundera på hur och var du kör, och vad du prioriterar. Sedan bör det vara relativt lätt att välja.)
MB GLC 350e -17
BMW 118i -18
XC70 D4 AWD -15 (såld)
Audi S4 -06
V60 T6 (Polestar) -11 (såld)
BMW 118i -18
XC70 D4 AWD -15 (såld)
Audi S4 -06
V60 T6 (Polestar) -11 (såld)