Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Lucif3r skrev:Det här med datorer och bilar som kör själv.. Skulle aldrig funka i praktiken... Inte än på bra många årtionden iaf.
Flygplan kan flyga helt av sig själva, men skulle någon här sätta sig på ett plan utan pilot? Nä, inte jag heller... Det samma gäller bil...
För att blint förlita sig på en dator så måste man vara väldigt ignorant och okunnig över hur program- och hårdvara fungerar :roll:
Men märkligt nog sätter vi oss mer än gärna i fordon som framförs av folk vi inte har en j-vla aning om hur de är funtade. Många fordonsförare är ju i bästa fall bara riktigt dåliga medans andra är fullständigt livsfarliga och enda anledningen till att de själva och andra inte dött på grund av dem, är ren tur. Vi vet heller inget om deras medicinska status och om de får någon form av anfall under tiden de kör.
llesrof skrev:Men märkligt nog sätter vi oss mer än gärna i fordon som framförs av folk vi inte har en j-vla aning om hur de är funtade.

Inte jag.
Jag har klivit ur taxi både en och tre gånger för föraren uppenbarligen bara hade körkort på åsnor, och inte bil.... Varav 2 anmälde jag, ena pga. att denne blev väldigt otrevlig när jag sa åt denne att stanna bilen, gränsfall till polisanmälan där...

Så näe, alla sätter sig gärna inte brevid någon okänd... Jag undviker linjetrafik som pesten och åker bara taxi när jag absolut inte har något annat val.

Det finns alldeles för många i trafiken som hittat sitt körkort i ett kornflakes paket tyvärr....

Mediciskt anfall... Jo visst, men du har ju fortfarande själv lite kontroll över situationen, t ex växelspaken och slå i neutral om det är en manuell, stänga av motorn/tändningen, bromsa bilen med handbromsen, eller för all del ta över ratten.
Du KAN göra något(även om du troligen inte hinner reagera fort nog), till skillnad mot om bilen bara var datorstyrd(=ingen ratt, gaspedal, broms eller växelspak).

Begagnade däck? Varför https://aeromot[…]

Oljeläckage

På undersidan av turbon sitter det ett r&oum[…]

Hundgrindar v70n

Hej. Jag söker Volvo original fästen til[…]

Köra EX90 med släp

Hej! Är det någon som har erfarenhet a[…]