Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
Det fanns även FWD-bilar i tråden där som drog bra mycket soppa: "Min V-70 98:a FWD 2.5t (Automat) 1.2-1.4L/mil 70% Landsväg. (14500mil)" (Dock automat..)

Intressant att du nämner Opel Omega.. hade 2st sånna under 2000-talet. Årsmodeller -92 och 94. Dom drog ALDRIG under litern, ofta runt 1,2-1,3. (rätt hård körning...)
:)
Hittade den ena på sök fordon på transportstyrelsen.. OPEL OMEGA GL 172D4 SPORT, 116hk, Tjänstevikt: 1410kg, tydligen avställd sen 2010..
Användarvisningsbild
av ER
joel80 skrev:Det fanns även FWD-bilar i tråden där som drog bra mycket soppa: "Min V-70 98:a FWD 2.5t (Automat) 1.2-1.4L/mil 70% Landsväg. (14500mil)" (Dock automat..)

Intressant att du nämner Opel Omega.. hade 2st sånna under 2000-talet. Årsmodeller -92 och 94. Dom drog ALDRIG under litern, ofta runt 1,2-1,3. (rätt hård körning...)
:)
Hittade den ena på sök fordon på transportstyrelsen.. OPEL OMEGA GL 172D4 SPORT, 116hk, Tjänstevikt: 1410kg, tydligen avställd sen 2010..
LOL, fortfaranade turbo som kräver sin förare för att inte dra för mycket.
Nu var det GLT eller sugis som är relavent då krattorna kör så bilarna drar över litern på turbofria bilar medan dom som kör som folk utan att svettas kör en GLT eller sugis på 0.8-0.9l/milen, finns dom som kör en 850 sugis på under 0.9l/milen, men mycket beror på hur man kör och hur blyfotad man är.

Enda gången min omega 88:a GLS med sur 2-liters 116hk(var visst 2st på rymmen tidigare och även i verkligheten var många på rymmen) maskin lyckades komma över litern vid pump var med släp och/eller när handbromsen fastnat en vinter och man mer eller mindre slipade ner backarna utöver när man släppte loss på isbana på vintern ute på sjöar, eller ja så mycket bilen medgav med sin sura maskin. Vill minnas att specificerat var 0.88-0.9l/milen på den suringen och det var 1988 för bil motsvarnade Volvo V70 idag fast med placebosiffror och fiffel idag så går det inte att jämföra annat än vid pump vilket är närmare 0.8 än uppgivna 0.6l/milen och detta på 16 år på bil med smalare däck, sämre friktion i transmission osv som påverkar negativt för den äldre bilen.

Hej Jag behöver byta ut mina 21" frikt[…]

Kan du dela med dig av länken?

Justera VVT drevet

Hej Har jag tolkat det rätt att om adaptione[…]

ljudet av ett dött batteri?

Köpte mig ett tungt och enligt expediten br[…]