- sön 31 aug 2014, 21:28
#894570
Hallå!
Gjorde en beställning på internet efter en färdig sats till instrumenthusbelysninegn till min 850.
Idag rev jag allt för att byta, allt gick bra tills jag skulle byta i färddatorn... Det var helt omöjligt att få dessa att passa. Stoppade i mina gamla igen och skruvade ihop allt igen. Nu kollade jag i orderspecifikationen och fick se att de skickat fel lampor.
Vad kan tänkas hända nu? Jag tvingas skicka in de felaktiga lamporna för att få dem rätta? De skickar de rätta utan extra kostnad? Jag får kompensation för förlorad tid + nya lampor?
Vad har man för "skyldighet" när man blir skickad fel saker? Har läst att om de kräver att man ska skicka tillbaka det kan man kräva av dom att de ska ordna hämtning. Någon som vet?
Gjorde en beställning på internet efter en färdig sats till instrumenthusbelysninegn till min 850.
Idag rev jag allt för att byta, allt gick bra tills jag skulle byta i färddatorn... Det var helt omöjligt att få dessa att passa. Stoppade i mina gamla igen och skruvade ihop allt igen. Nu kollade jag i orderspecifikationen och fick se att de skickat fel lampor.
Vad kan tänkas hända nu? Jag tvingas skicka in de felaktiga lamporna för att få dem rätta? De skickar de rätta utan extra kostnad? Jag får kompensation för förlorad tid + nya lampor?
Vad har man för "skyldighet" när man blir skickad fel saker? Har läst att om de kräver att man ska skicka tillbaka det kan man kräva av dom att de ska ordna hämtning. Någon som vet?
Mitt 850 Projekt: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=289555