Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Har ramlat in som mekaniker åt ett rallycrossteam: http://www.bendixen.se/
Vi håller på för fullt med att sätta ihop bilen nu, så den blir klar till den 30:e. Fått i motor, låda, kardan och lite småplock ikväll.

Det kommer nog att bli lite mindre tid på Volvoland för min del ett tag, och mer i Andrés garage...

Titta förbi i depån om ni är på någon av tävlingarna! Bilen kommer att vara röd den här säsongen, så leta inte efter en blå...
Användarvisningsbild
av olafixar
Vad kul...jag ska försköka ta mig till Älvsbyn den 31juli.

Lycka till (D)
Användarvisningsbild
av olafixar
Men du en fundering...varför är det så många Volvo bilar som kör evocupen?? Verkar ju vara 90-95% Volvo ju :roll: eller det kanske är en dum fråga 8)
Användarvisningsbild
av Sparkz
Det får ju vara nåt som håller! :D
Ta en 240-bakaxel, i med diffbroms så är det bara att köra. Dom som kör rally med gamla Fordar och sånt brukar få sätta i specialprylar för att det ska hålla.

Börjar bli stressigt nu, bilen blev inte lackad i påskhelgen som det står på sidan, utan i lördags! 8 dagar till tävling och vi är inte klara med framvagn och bromsar än... Allt småpill tar sån tid!
av CTS
hoppas att det fixar sig med bilen . kör ni någon tävling på kinnekullering eller . bor ganska nära . :D men jag har inte långt till vårgårda heller 8)
Användarvisningsbild
av Sparkz
Inget på kullen verkar det som.
Har byggt länkarmar och kopplat in dom sista bromsrören idag, snart är den på hjulen igen. Det började bra med avgasröret i fredags men sen kom det lite annat i mellan:
Bild
Garageparty är underskattat! :-/O/
Användarvisningsbild
av olafixar
Hehe...ser ut som "Tyskimport" 8)
Användarvisningsbild
av Sparkz
Kan man köpa öl i sverige? :shock:
:lol:

Nu har den varit igång iaf! Efter tre varv på starten small den igång och spann som en katt. (katt? Tiger!) Rätt skönt att veta att tändsystemet funkar, det är nytt för i år. Och jag lyckades koppla rätt... 8)

Pumprelät verkar inte fungera, (volvos gröna) men det går att lösa.

Bilen har rätt många tävlingar på nacken så den har varit helt isärtagen för rostlagning och lite sånt. Som vanligt är det sista minuten-skruvning som gäller, premiären för i år blir i Fjärås på lördag.
Användarvisningsbild
av Sparkz
Fjärås gick väl sådär, startsnabb är den, men väghållningen var sämre, och dåliga bromsar. Nu har vi byggt om bromsvågen och mjukat upp fjädringen bak, och efter en provrepa på lastbilscentralen i går kväll verkar det klart bättre.

I morgon bär det av till Höljes, får se hur det går där...

Bild

Kan slå ett slag för Isudar och tr&arin[…]

Har en Hybrid T5. Uttagen 2020 juli. Nu (bara va[…]

Dragkontakt *Uppdaterad*

Vissa saker är det problem med om prylarna &a[…]

Använder Milenco Aero till XC40. Tror att det[…]