- mån 18 aug 2014, 23:29
Jag undrar alltid vad det är för folk som säljer trasiga saker med motiveringen att det är lätt fixar för den händige eller billigt fixat på verkstaden. Om det är så enkelt och billigt så fixar man det och säljer en hel sak till ett högre pris.
Lucif3r skrev:Jo, men när det inte är värre fel på en i övrigt fin bil så måste det väl vara bättre att sälja den hel? Man exkluderar ju alla köpare som inte vill börja med att laga bilen de just köpt. Man visst, det räcker ju med en enda köpare. Det gäller bara att nå fram till denne. Vi tänker alla olika och ditt resonemang verkar utgå från att alla begagnade bilar är trasiga och att om säljaren inte avslöjar detta redan i annonsen så försöker denne mörka detta. Så är det naturligtvis inte.llesrof skrev:Vem f-n köper en bil som han/hon får börja med att laga?
Ungefär varenda person som köper en lite äldre begagnad bil. Det är alltid något fel på dom.
Då är det fasen så mycket bättre att köpa en som har papper på vad som är fel, istället för en "felfri" bil som sen visar sig inte alls vara felfri.
Min V70 köpte jag och fick börja med att laga. Även det fanns papper på vad som var fel. Fixade dom grejorna för ett par timmars svett och en tusing och seglade igenom besiktningen efter det. Enda jag behövt bytt sen dess är ett hjullager och strålkastarna. Har fortfarande inte kommit upp i 5k på reparationer på den under dom 2½år jag ägt den.
Och då är min bil 7 år äldre och gått 5k mil längre än OPs, och varit allt annat än välskött tidigare.
Är man inte beredd på att laga en bil man köper, ja då ska man fan inte köpa begagnat heller.
Jag undrar alltid vad det är för folk som säljer trasiga saker med motiveringen att det är lätt fixar för den händige eller billigt fixat på verkstaden. Om det är så enkelt och billigt så fixar man det och säljer en hel sak till ett högre pris.
"I didn't hear the question but the answer is aliens"