- fre 08 aug 2014, 00:03
Läser man mekonomens reklam så ska du köra promeister på precis allt. Du har 5års garanti mot allt (naturligtvis inte slitage som man använder i princip alla reklamationer som kommer efter 2år.)
Hursomhelst eftersom allt är av samma kvalitet som en rymdsond så ska allt gå bra.
Vill du så får du ställa några frågor till ditt mekonomen ombud. Mina tändstift till bilen har 12000 mila intervall , livslängden garanteras till intervallet kommer. Detta fabrikat har upp till 4ggr längre livslängd. Alltså upp till 48000 mil.. Naturligtvis hinner jag inte köra det innan mina 5 garantiår går ut menar dom allvar med dessa mil, eller jag kanske har ett av dom få fabrikat på bil där det inte går? (xc90)
Men nej.. känner inte riktigt att det kommer hända att dom överlever..
Skivor gjorda av gjutgjärn.. målade på HATTEN och på kanten..dessutom värmeavvisande..
Menar dom allvar.. :lol: Målade skivor i all ära, men värmeavvisande i bra gjutgjärn är en standard idag. Dåliga skivor finns egentligen knappt. Det går 1000 dåliga inkörningar på 1 dålig uppsättning skivor. Dom dåliga skivorna brukar ha passformsproblem vid montering, ytterst sällan problem med sitt uppförande vid körning.
Men visst är det nån reklamsnubbe som gjort så förskönande text..
Jag noterar nedan..
Generatorer
Tillverkade för att ge mindre friktion, vilket i sin tur betyder lägre bränsleförbrukning och ljudnivå.
Bromsskivor
Målade på hatten och kanten, värmeavvisande, dessutom tillverkade i gjutgärn av exceptionell kvalitet: GG20 och GG15HC.
Bromsvätska
bromsvätska finns dels som DOT-4 och dels som syntetisk DOT-5.1 i följande storlekar: 1 liter, 5 liter och 20 liter.
Bromsbelägg
Godkända enligt ECE R90, vilket betyder bromsbelägg av högsta kvalitet. Smörjmedel medföljer.
Bromsbackar
Tillverkade av bästa tänkbara stål enligt standard EN 10025 och ytbehandlade för att motverka korrosionsskador. Handbromsbackarna är radialslipade för att få bra anliggning vid första broms.
Bromsvajer
Kraftig vajer med låg friktion för enklare manövrering. Enkla att installera.
Gasfjädrar
Kompakt design och snabb, enkel montering. Rigoröst testade för lång hållbarhet.
Stötdämpare
ProMeisters stötdämpare har en finare yta tack vare att stången härdats innan polering. Hög prestanda och dämningsförmåga – inuti kolvventilen används flera lager av metallskivor kalibrerade till 0,01 mm noggrannhet istället för en konventionell spiralfjäder. Stötdämparna är dessutom slitstarka tack vare teflongjutna kolvar som är mer resistenta mot sidokrafter samt extrema temperaturer och tryck.
Tändstift
Tändstift från ProMeister ger dig upp till fyra gånger längre livslängd. Minskar bränsleförbrukningen även vid kallstarter.