Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Lövet
Nya XC70 är rymligare, mycket tystare, går stabilare på vägen, har bättre styrkänsla, modernare motorer. Nog finns det fördelar i alla fall.
av llesrof
Gotlandsbästa skrev:http://www.blocket.se/stockholm/Volvo_X ... a=1_11&w=3

Nästan 12 tusen på mätaren, men vadå? Fin bil. Bra pris. :-D
För många mil och för klent utrustad. Jag behåller mina bilar i minst fem år och hinner köra minst 12000 mil med dem. Jag vill byta bil innan den passerat 20000 mil. Min XC70 var knappt tre år när jag köpte den. En motsvarande XC70 idag kostar uppåt 70000:- mer än vad jag gav för min. XC70II har sjukt högt andrahandsvärde. Det är därför jag kollar på andra bilar. Tyvärr har andra bilar rätt långt kvar till Volvos känsla och design.
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Lövet skrev:Nya XC70 är rymligare, mycket tystare, går stabilare på vägen, har bättre styrkänsla, modernare motorer. Nog finns det fördelar i alla fall.
Visst finns det fördelar med nya xc70. Men jag jämför med en årsmodell nyare alltså MY08-MY09 samma d5 motor & låda men i den nya karossen är den både slöare och törstigare. Infotainment är i 08-11 inte mycket bättre enligt mig. Plus lite barnsjukdomar på dom första årsmodellerna. Från MY12 ser jag nya Xc70 som en relevant bil då hände det grejor, sensus, snåla dieselmotorer, city stafety bättre navigation etc. Materialvalen har blivit bättre på senare årgångar de tidiga var inte ens i närheten av XC70-07. Som XC90 som lades ner nu, den hade fortfarande väldigt bra materialval i bilen, iaf ratt pedaler och växelspak.
Användarvisningsbild
av milktrucker
Har själv tittat på kuga och den var i minsta laget oc hade inte alltför goa säten.
det positiva är att den är snål tack vare den mekaniska automatlådan med koppling.
Det negativa är att den inte är AWD eller 4x4 bara för att det står på backluckan, finns filmer på tuben där bilar ska köra upp i en backe på blött gräs. Kugan blir sist av alla bilar.
av llesrof
Kugan är redan borträknad. Skulle kollat på en XC70 -11 summum idag med fick kalla fötter. Den har rullat lite för långt, drygt 8800 mil, och min bil bil går så bra att när jag väl hittar något intressant så hittar jag en massa anledningar till att inte byta.
av Lövet
milktrucker skrev:Det negativa är att den inte är AWD eller 4x4 bara för att det står på backluckan, finns filmer på tuben där bilar ska köra upp i en backe på blött gräs. Kugan blir sist av alla bilar.
Om jag inte är felinformerad är det exakt samma Haldex 4wd som sitter i Volvo...

Hej Jag behöver byta ut mina 21" frikt[…]

Kan du dela med dig av länken?

Justera VVT drevet

Hej Har jag tolkat det rätt att om adaptione[…]

ljudet av ett dött batteri?

Köpte mig ett tungt och enligt expediten br[…]