Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Alfredo
Har en Opel som Jag blev tvungen att byta Motor på för ett halvår sedan, Hittade en som passade trots att det är en ovanlig.
Fick tag på verkstad som tog på Sig jobbet och har kört 250 mil utan problem, har märkt att det läcker olja motor/v-låda.
Var med bilen idag till en annan verkstad som är av den meningen att det är packboxen som läcker, jag hade köpt det mesta av delarna men inte denna just på grund av garantiproblem.

Vad säger garantin i ett sånt här fall, tätningen kostar nån tia men arbetet tar en dag, vad har reservdelsfirman för ansvar.

Skälet till motorbytet var att en kolv smälte, kanske ett dåligt munstycke eller att motorn varit honad tidigare med lager och ringar
Bilen är en Astra-G Coupe Z20let
Senast redigerad av 1 Tomas88, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: Förtydligat rubriken
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Verkstaden gör ju det jobbet du har beställt, varken mer eller mindre. Det är bara i dom fall som dom MÅSTE göra något mer för att slutföra det ursprungliga jobbet dom gör det.
Så hade du inte beställt "byte at packningar" eller "byte av packboxen mellan låda och motor" så är det inte deras sak om den börjar läcka.
Användarvisningsbild
av Alfredo
Vi gick igenom allt som skulle bytas som kringutrustning och denna packning ingick, verkstan även beställde denna och monterade den.
Ojämn gång

Hej, när jag låter motorn driva bilen u[…]

Förstärkt kamrem

Efter mycket mer letande hittade jag till slut en […]

Volvo V50 "Mr White"

Snyggt! Det matchar ju resten av interiörens[…]

Har inte märkt nåt och kameran funkar s[…]