Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Freddeturbo
Hej. Jo tänkte kolla om någon mer har problem med brembos skitskivor?.... Ja har fått 4st skivor bak och dom slår sig efter någon månad, Köpt ebc skivor nu har det gått 1år utan problem. Vad har ni för erfarenhet av brembo??
Användarvisningsbild
av Vojje
ingen alls, de originalmonterade skivorna håller bilens livslängd :-)-)
Användarvisningsbild
av Nexus
Voje tycks inte sköta sina bilar .....eller så dödar han de..... Har hört många har problem med de slår sig lätt jag köper hellre biltema skivor än brembo. Biltemas sportskivor köpte jag på skoj och de är fortfarande raka och fina trotts ganska hård körning ibland. Har kört minst 2 år på de
av *pettson*
Brembo är ett av dom märken som kräver rejäl och noggrann inkörning för annars slår dom sej när dom blir varma. Men en del verkar även få problem efter en bra inkörning. Särskilt framskivor.
Mina brembomaxx hade ju gått typ tusen mil o blev som trattkantareller vid en hård inbromsning.
Pulserande bakskivor av märket ifråga är inte ovanligt..

Ebc är förvisso fina. Har själv köpt black serien och redstuff till xc90n för utvärdering. Sitter volvo orginal på som inte finns nåt bett i alls. Får se när jag monterat det om det blir skillnad.
av Freddeturbo
Kul att höra . Då dissar vi brembo hihi vet någon vem som gör volvos skivor
Användarvisningsbild
av Funk
Freddeturbo skrev:Kul att höra . Då dissar vi brembo hihi vet någon vem som gör volvos skivor
För några år sedan så var det Brembo till flera modeller så vitt jag vet..., idag kanske det är någon annan..

/Thomas
Missljud! Volvo xc90 2020 b5

Jag köpte en ny XC70 av 2012 års modell[…]

240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Då kan vi starta en klubb Lennart. Idag ligg[…]

Byta topplocket, eller hela motorn?

Alternativ 3: Byt bara toppackningen på bil[…]

Förstärkt kamrem

Tror inte den jag har sett va med kevlar utan bara[…]