Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av sthlm
Vojje skrev:placera koppen under en plan yta istället, då går den varken av eller behöver forma sig som modellera :roll:
Det var mer plast än gummi i puckarna så det spelar ingen roll vart jag placerat skräpet tyvärr.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Bästa jackpaden jag använt är en gammal flip-flop sandal, gratis, perfekt mjukhet, bra grepp och helt outslitlig trots extremt många lyft.
av llesrof
Rådlös skrev:Ni har väl läst den här tråden? http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 12#p798013
Har läst den tråden men eftersom jag har en nollsexa så är ju inte den adaptern något för mig. Däremot såg jag i en annan tråd hur någon lyft upp en V70N precis framför bakhjulet. Även instruktionsboken hänvisar dit och lyftpunkterna på bottensvällarna. Kan någon ha vänligheten att mer detaljerat förklara hur dessa lyftpunkter ser ut?
av timebandit
Försöker luska ut vart lyfta en V50 för i manualen står det att man inte får lyfta i fjädringsdelarna. Hmm.
Användarvisningsbild
av Funk
timebandit skrev:Försöker luska ut vart lyfta en V50 för i manualen står det att man inte får lyfta i fjädringsdelarna. Hmm.
Jag har då alltid lyft mina bilar under original domkraftsfästen med en bra jackpad på garagedomkraften.
Min pad är ganska mjuk och formar sig bra efter bilen utan att gå sönder, jag har haft den i åratal... tyvärr kommer jag inte ihåg var jag köpte den.

/Thomas
av Clonetom
Lyfter också under org fästen.
Nu senast utan pad eftersom jag inte hitta den.
Funkar hur bra som helst.
Padden är för övrigt en biltema som varit med i 5-6 år och lyft både v70 å en trave andra fordon samt används till allt möjligt annan åxå :D
Bara skitig men inte skadad.
De kanske säljer en annan modell nu för tiden??
av semmelman
Nu handla tråden om garagedomkraft men jag tycker ändå att pelardomkraft kan få höra hit. Alla fall skulle göra en struntsak under på bilen så åkte till OK och körde upp bilen på enda lyften de hade, det var liksom fem cm utrymme mellan bilens undersida och lyften så jag såg inte riktigt var jag kunde placera de fyra klossar jag fick som mellanlägg, ville inte få olja i håret heller, klossarna var av nåt sorts plast och hade spruckit inuti så jag var tveksam, men inte tillräckligt tveksam så jag fortsatte efter planen, placerade två så långt fram som möjligt mitt under tröskellådornas fals och de två andra längre bak, lyfte, knak knak, fortsatte lyfta för hade nåt hänt hade det ändå inte kunnat gjorts ogjort, ser då att falsen på ena sidan splittrats så den är tredelad och perfekt grogrund för rost. Kostnad att åtgärda säkert många tusen. Den lilla skitgrejen jag skulle göra fick jag inte gjord för jag hade inte riktigt bra verktyg med mig och blev tveksam vilken sida det var jag skulle åtgärda för det såg inte ut så riktigt på besiktningen som hade bättre lampa och så blev jag nervös av att pengarna ticka för garagehyran och så blev jag på dåligt humör för det gick så jävligt så jag åkte till en verkstad istället. Men summa summarum en skada i underredet istället för en lagad bil. (S)
av semmelman
Jepp, tur jag inte har så ny bil, men får jag nånsin en nyare-nästan ny bil så inte ska jag göra nånting själv på den, verkstad för minsta skitgrej blir det, aldrig upp på pelardomkraft med undermåliga klossar alla fall.
Bränsletryck B230fb.

Hejsan. Mitt bränsletryck ligger på 2,2[…]

Xc60 My26 T6 230v laddare

Har också en fundering kring motor/kup&eacut[…]

Jag har fortfarande 3.4.4 som jag fick den 16 juli[…]

XC90 gen 1-fälgar på V60

Hej! Blev erbjuden en uppsättning 19”[…]