Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
Snökedjor? Hur ofta har du behövt dem? :)
Nu ser jag att du bor i Falun, men nog plogar dom vägarna där borta också.. ;)

Jag har nån gång funderat på om man skulle köpa sånna där snökedjepåsar... alltså inte metall utan som en stor påse man trär över däcken och som har något material på utsidan som fäster bra i snö och is. Någon som vet vad jag menar?
Användarvisningsbild
av SA4AQS
Ett par gånger har dom blivit använda vid "bus" körning :lol: där vägarna inte är plogade tex en ca45° eller lite mer backe med snö upp över tröskeln gick ju halvvägs iaf :roll: ca 50m upp, eller när jag var ut och provade körde på isen gick nästan fick ta fart hela tiden men med snökedjorna gick det bra.
[youtube]1VzqX_zFQ9w[/youtube]
Här är en film med OBS väldigt lite snö.

Billiga är dom också 199:- på Biltema, Men så har jag fått lov att svetsa i två nya länkar (som följer med) då det nöter när man kommer ner i grus, sten och asfalt.
Dom är lätt monterade man hakar i hop dom bakom hjulet när man har kört fast, sen kopplar man ihop på andra sidan och spänner åt, sen gör man samma sak på andra däcket, när man kört en bit så ska man sedan spänna om lite mer.
Användarvisningsbild
av jojjeblom
Ptja inför vintern görs inte så spec mycket, service (olja+filter) på båda bilarna samt kollar över lite allmänt. Vinterhjulen kollades när dom togs av i våras så att dom är ok.
D4 VEA dricker olja

Hur har det gått för dig?

TS har inte varit aktiv på forumet sen aug 2[…]

installera dragkrok

@Malmstroem Jag får svänga förbi […]

Felkod

.. Har en 8mm slang som hänger löst fr[…]